Vervelende motortrilling

Gestart door H_Rovers, 08-05-2022 21:04:38

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

Ik ervaar (met name stationair) een vervelende trilling in de auto (v70 2.4 classic '00 403dkm). Stationair toerental lijkt netjes en constant (~900 rpm), hoewel de motor ook wat lijkt te 'rinkelen' (kan het niet zo goed anders omschrijven), maar dat doet ie eigenlijk al lang (misschien niet abnormaal?). Bovenste motorsteun en die bij de automaat zijn allebei pas vervangen. Die onderaan de distributiekant is al 200dkm lang maar lijkt nog goed, rubber zit in ieder geval nog vast. Kan het zijn dat het rubber wat zachter geworden is waardoor de demping is verminderd? Wat zou ik evt nog meer kunnen controleren?

arjenT5R

Heb je de schutbordsteun ook bekeken? Die wordt nog wel eens over het hoofd gezien.

En dan heb je natuurlijk de voorste en achterste steun nog🤔
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

H_Rovers

Is de schutbordsteun de steun waar de bovenste motorsteun met een arm aan vast zit? En wat bedoel je de voorste en achterste steun?

arjenT5R

Ja klopt, voorste en achterste motorsteun zijn die " bollen met ijzerdraadje er omheen "
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Menno3274

Is niet juist die aan de distributiezijde degene die veel trillingen kan doorgeven? Ik zou deze voor de zekerheid vervangen, na 2 ton is daar het beste ook wel vanaf denk ik.

Jerra

Ja distributiezijde steun en bovenste steun merk je het meeste van.
Maar met 4 ton kunnen die hydrolagers hun dempende werking wel verloren zijn xD

Ik vervang ze straks al bij 325 ongeveer.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87