Welke Radiator?

Gestart door MichielM850, 13-07-2022 15:18:56

Vorige topic - Volgende topic

MichielM850

Hi, ik heb sinds sept 2019 een alu radiator maar die heeft besloten incontinent te zijn en daardoor ligt er nu een ceedeetje aan koelvloeistof op de oprit.

Welke radiator bevelen jullie aan om deze te vervangen? Ik rijdt een 850R AUT uit '96.
Misschien iemand in de buurt van Oss die dit zlefs voor mij zou kunnen doen?
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

Zoepertje

Ik heb het idee dat die Chinese alu radiators toch niet zo  heel goed zijn.
Mijne had het ook al snel weer opgegeven na driekwart jaar.
Als geld geen rol speelt is een DO88 natuurlijk de mooiste oplossing  :eusa_dance:.
Maar ik ben terug gegaan naar een Nissens radiator voor toen die tijd rond de €100.
Gewoon prima betaalbaar spul. :angel:

aloisdecroon

Is toch wel onacceptabel als die dingen nu al beginnen te lekken.

Alu radiator en intercooler van mij zit in een auto welke al een tijd stilstaat.

Zou ook een nissens bestellen !

MikeyQR

Citaat van: Zoepertje op 13-07-2022 15:46:43
Maar ik ben terug gegaan naar een Nissens radiator voor toen die tijd rond de €100.
Gewoon prima betaalbaar spul. :angel:

Ik heb ook laatst mijn radiateur vervangen voor een Nissens, zoals altijd prima spul en past ook perfect.
Wel ben je met de inflatie van nu meer dan 100 euro kwijt, ik was iets van 165 euro kwijt.

V70R^2

Er is een groot verschil in kwaliteit te vinden van alu radiators, de ene is een gelijkwaardige aan die van DO88 en de ander is een cheap knockof van weer een B-merk.

Ik herken ze aan de verpakking vaak al, de echt mindere komen in de bruine doos en heb ik a vaak snel lek zien gaan.

DO88 is ook gewoon made in China, maar betere kwaliteit, net als de echte GPI en niet de slechte imitatie van ali-express.

MichielM850

Lijkt er inderdaad op dat het die Nissens moet gaan worden, met automaat koeling ben ik nu €170,- kwijt via autodoc.
'96 - Volvo 850 R - Dark Grey Pearl - 316.000km
'96 - Volvo 850 2.5 10v- Dark Olive Pearl - 616.000km

hilko73

Nissens is een prima keus. Ik gebruik zelf al jaren naar volle tevredenheid NRF radiatoren en condensers. In mijn huidige auto is zelfs de aircopomp van NRF.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

de Boeing

Tja, goedkope prul, wij zijn er dol op, China wordt er schatrijk mee... Ik raad trouwens al mijn klanten aan om geen Chinese internet gekoppelde energievoorzieningssystemen te kopen (denk omvormers, thuisaccu's,...). Want de situatie dat zij de stroom bij u uitzetten in een conflictsituatie is toch niet meer geheel ondenkbaar...

Soit, ik heb idd ook die Nissens radiator erin zitten (80.000km ondertss) en tot op heden lijkt het goed te gaan. Een turbo radiator is overigens ook 4cm dik (versus 3cm voor non turbo, bij de origineel Volvo koelers). Mijn intercooler heb ik van Do88 en dat is idd een heel mooi/stevig gemaakt ding, al vraag ik me af of de gewichtstoenamen de (minimale) performance winst (voor mij, met redelijk opa-style, rijstijl  ;D) de moeite waard was...