Castrol High-Mileage (Halfords) goed voor GLT?

Gestart door ewing, 06-07-2005 15:57:22

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Dames, heren,
Bladerend door alle berichtjes/topics over welke soort olie het beste is voor je roffel, word ik er niet veel wijzer van. Nu ga ik binnenkort op vakantie en een flesje motorolie in de kofferbak kan nooit weg. Ik zag bij de Halfords een flesje Castrol High Mileage (voor auto's met meer dan 100.000 kilometer op de teller) staan. Is dat nou goeie olie voor mijn roffel?

Btw, ik heb geen flauw idee wat voor olie er tot op heden in is gegaan.

Thnx voor alle tips/adviezen/etc.!  :D

reneetje

Ga naar je garage waar ie in onderhoud is en vraag daar om een flessie olie.
Klaar is klara en je weet meteen dat je de goede olie hebt.

Rene :-\

mehn

Citaat van: reneetje op 06-07-2005 16:11:48
Ga naar je garage waar ie in onderhoud is en vraag daar om een flessie olie.
Klaar is klara en je weet meteen dat je de goede olie hebt.

Je hebt iig dezelfde olie als er al in zit  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850g3

Die olie zit in mijn roffel, maar alleen omdat het in de winstpakker was bij de Makro ;) Van de claim dat het beter is voor motoren met hoge kilometerstanden zal best wel iets kloppen, verwacht er alleen niet teveel van.

Het is natuurlijk wel slimme marketing, steeds meer auto's rijden steeds hogere kilometerstanden, een olie speciaal voor hoge kilometerstanden is dus ene gat in de markt....maar of deze olie veel verschilt van normale olie is dus de vraag....

Hjal

Volgens mij wordt er veel 5W40 gebruikt in de 850.
Bij de Hema €3,95 per liter. Is synthetische olie.
Voor dat geld kan je net zo goed de olie verversen.
Sh.t happens.

denkweb

Kom alleen bij de Hema voor appeltaart die ik win met de jaarlijkse HUIVER...  

(hij smaakte weer goed Jan!)

Om daar nu olie te halen, daar heb ik nog steeds mijn kanttekeningen bij. Het prijsverschil met de andere oliehandels is toch wel iets om over na te denken...

Hjal

Voldoet wel aan de specificaties waar de bekende oliën ( Castrol, Shell, Fina e.d.) aan voldoen. Moet er dus ook inzitten. Ik ben er niet bang voor.
Sh.t happens.