kachel zekering 31 en ook zekering 5 ivm aanjagersnelheid 5

Gestart door wbeetje, 31-08-2022 13:37:11

Vorige topic - Volgende topic

wbeetje

Beste mede forumleden,

Vanwege div. airco problemen, zie mijn andere topic:

zekering 31 verwijderd, deze is voor de ECC unit, maar ook voor de "kachelaanjager 1-3". Maar bij zekering 5 zie ik staan "kachelaanjager snelheid 4", deze zekering zit er nog gewoon in en is niet stuk. Maar de kachel doet helemaal niks, ook niet als ik de schuif vol open zet. Klopt dat wel?

Zou iemand met dezelfde aut. airco (de meest uitgebreide) voor mij eens kunnen testen, zekering 31 ook verwijderen én dan kijken of er toch nog lucht uit de roosters komt als je m vol open zet ?

Dat zou fijn zijn, want dan weet ik of er dus nog iets defect is.

Ik hoor graag van jullie !

Alvast bedankt, Gr. Bart

Jerra

Volgens mij klopt dat, aparte zekering omdat de motorstroom zo hoog kan zijn op die stand, maar nog steeds de ECC nodig voor het "ga aan" signaal.

Kan het na werk wel even testen!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

rjverbrugh

Net even test gedaan, maar de V70R lijkt toch anders dus wrs heb je er niks aan ( terwijl ik dacht dat het systeem hetzelfde zou zijn, op de plaatsing van de interiuer temppeters na). Heeft namelijk andere naam bij zekering 5 staan (climate control diagnos) en 31 ( climate control).
Ecc aan, schuif naar rechts, maximaal fanstand. Zekering 31 trekken, fan gaat uit. Zekering 5 trekken, fan blijft max aan.

wbeetje

Bedankt Rjverbrugh, waarschijnlijk net wat anders inderdaad bij een V70R.

En ik ben benieuwd Jerra !  Heb je ook een 850 met dezelfde climate control ?

Gr.Bart

Jerra

Potverdikkie bedankt voor je mailtje, helemaal vergeten!

Ik ben nu niet bij de auto maar morgenochtend wel... ik zet een wekkertje!  ;D

Het is inderdaad een 850 (Italiaanse T-5R voor als dat uitmaakt) met inderdaad de luxe ECC met dubbele zones.

Jerra

Ik heb het getest, en hij stopt inderdaad met (maximaal) blazen met zekering 31 van de ECC eruit.
Zoals ik eerder ook al zei is dit verwacht gedrag wat mij betreft.

wbeetje

Bedankt Jerra,

maar doet hij nog wel iets dan of helemaal niks ?  Want de mijne doet helemaal niks als zekering 31 eruit is , terwijl zekering 5 er nog gewoon in zit.

Mvg,

Bart

Jerra

Dag Bart,

Zo ging het;
Auto op contact, ecc manueel instellen op standje maximaal met de schuif
Zekering 31 eruit en toen viel er complete stilte
Er weer in: met enige vertraging hoorde je de interieur ventilator weer aangaan.

De ECC stuurt dus het signaal om de ventilator aan te laten gaan
Omdat die op maximale snelheid veel stroom kan trekken is die apart gezekerd, maar zekering 31 is dus nog steeds nodig!

wbeetje

Bedankt voor je gedetailleerde informatie, Jerra !

Maar ik snap nog steeds zekering 5 niet en de omschrijving die daar dan bij staat.

Jij ?

Gr,Bart