Groupbuy; 2.75" en 3.25" Luchtmassameter (LMM / MAF) (gesloten!)

Gestart door Miyel, 09-01-2018 17:54:23

Vorige topic - Volgende topic

Mathijs.

klein vraagje, wat is de aansluit diameter (buiten diameter) van de bmw maf?

al gelezen dat dat van de v90 maf 3" was, wat is dit bij de bmw maf? 3,5"?

iemand dit mij dit kan vertellen? kan ik vast slangen bestellen  ;D

arjenT5R

Hey maat de links naar de slangen staan op pagina 1 als het goed is. If not dan zoek ik het even terug in m'n ali express geschiedenis.

edit: ff van pagina 2 geplukt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citaat van: Miyel op 09-01-2018 21:13:12
Zo aloisdecroon, jij bent heel wat van plan.. :D

Yits, ik vind helemaal mooi! Weer een positieve bijdrage zonder er teveel voor te vragen.

Hahaha ja Alois houdt wel van flinke rioolbuis flow meters  ;D

60 to 76 mm

76 to 89mm

En met dit er bij en een stukje 3 duims pvc of alu moet je toch een eind komen voor een 3 inch inlaat traject.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PVC was geen goed idee dat neemt gekke vormen aan  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Mathijs.

toch overheen gelezen dus :eusa_doh:

89mm dan weet ik genoeg, maar eens even bestellen.

bedankt voor het opzoeken ;D

Antracs

Onlangs bij een sloper de 2.75 inch LMM behuizing met bijpassende luchtaanzuigbuis en luchtfilterbox gekocht. Luchtfilter en maf sensor kreeg ik erbij. Ik zag dat de aanzuigbuis maar 2 ipv 4 nippels voor de vacuumslangen had en ook een ongewenste vernauwing vlak voor de turbo.

Ik heb toen het dikkere uiteinde van de 2,75 inch aanzuigbuis op precies de juiste plek afgezaagd zodat ie luchtdicht over het 2.5 inch uiteinde van m'n bestaande aanzuigbuis past als een soort adapter, en daaraan weer de ruimere maf behuizing en het passende deksel van de luchtfilterbox. Past mooi.

Alleen toen het tijd was om de maf sensor in z'n ruimere huisje te doen kwam ik erachter dat dat niet paste, de opening zat op een andere plek, was te nauw en was 90 graden verkeerd gedraaid.

Weer wat geleerd.
Iemand nog een tip waar je de juiste behuizing kunt halen? Liefst origineel Bosch.  Trouwens alle ali links hierboven  zijn al tijden dood.

C70T5 1998 CoupeHandbak BlauweInjectoren Simons020-H7uitlaat software:608_rev6 binary

arjenT5R

S90 MAF is wat je wil behuizing van Ali voldoet zolang je gewoon een Bosch insert er in stopt...
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Menno3274

Iemand nog een BMW luchtmassameterhuis en adapter voor in het luchtfilterhuis over? Dan hoor ik dat graag. :)