motor loopt niet perfect

Gestart door wbeetje, 29-11-2022 12:13:13

Vorige topic - Volgende topic

wbeetje

op benzine nagenoeg geen probleem, op lpg redelijk maar niet perfect. Vooral bij stationair stottert hij wat, toeren zakken en dan 'schakelt' ie weer bij , beetje stotterend. Alles zo'n beetje laten vervangen, bougies, bougiekabels, verdeelkap, rotor. Heel stuk verbeterd. Ooh ja, er hingen 2 vacuumslangetjes los, sinds die vast zitten, tijdens rijden weinig tot geen problemen, alleen nog stationair dus.

iemand nog ideeën ?

Gr. Wbeetje

rjverbrugh

stationair regelaar (sigaar) al schoongemaakt? Of zit die niet op een 2.5 20?

wbeetje

zegt mij niks. Wel eens gehoord van gasklephuis wat schoongemaakt zou kunnen / moeten worden?

Vandaag nog effe goed opgelet hoe het nu rijdt. Als ik auto op een dag voor het eerst start, dus helemaal koud, loopt ie prima. Als ik m dan weer wegzet en 'm pak m beet 2 uurtjes later weer mee ga rijden, loopt ie slecht, ook op het begin al, als hij even op benzine loopt. Daarna schakelt hij dus automatisch over naar lpg, dan is het nog slechter, stotterend, schokkerig.... Als ik m dan terug zet op benzine, dan loopt ie tijdens het rijden beter,

Misschien nog iemand raad?

volvobug

Glazen bol zegt: temperatuurafhankelijk, wellicht temperatuursensor koelvloeistof. Niet met zekerheid maar een zekere waarschijnlijkheid.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

wbeetje

inmiddels het probleem gevonden; één vd nieuwe bougies was gebroken, een half jaar mee rond gereden.