Muizen ?

Gestart door Jak, 20-12-2002 23:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jak

Met een nieuwe spanrol en multiriem piept er nog steeds iets rechtsvoor onder. Vooral als ie koud is. Net als een gewone auto, zal ik maar zeggen, waar de snaar wat slipt.

Erg on-volvo, denk ik.

Wat piept er nou nog ??
K.
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

george

#1
spuit eens wat silliconespray of WD 40 op de (draaiende) riem.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Johann

#2
Citeerspuit eens wat silliconespray of WD 40 op de (draaiende) riem.

Wel eerst even checken of ie wel op de goeie spanning staat.
Te slappe riemen willen ook wel piepen en met WD40 gaan ze stil staan.....

ed

#3
Ik heb een piepende drukgroep alleen als de auto koud is. Na 1 kilometer rijden is het over. De koppeling zelf is nog wel goed. Als het niet erger wordt laat ik het maar even zo.
Je kunt goed horen dat de koppeling de veroorzaker is, aangezien licht druk op het koppelingspedaal het geluid veranderd.

Misschien is het bij jou ook de drukgroep.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Jak

#4
De koppeling aantikken ga ik binnekort even proberen, maar verwacht er weing van want het geluid komt echt van rechts.

De siliconen spay heb ik bij een oud karkas eens geprobeerd en het hielp. In dit geval is de snaar en de spanrol nieuw. Kan je die laatste nog bijstellen?

K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Jak

#5
Nee, dus de koppeling blijkt de muizen te veroorzaken, kan dus ook nog met de bokken te maken hebben. 1/2 intrappen verandert het geluid.

Is daar wat aan te doen  :-[

Bij de weg, Fijne feestdagen
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Mellow_yellow

#6
Dat zal het druklager wel zijn, als je het pedaal iets intrapt dan belast je dit lager en is het piepen weg. Enige oplossing is vernieuwen maar dan moet de hele bak los en kun je net zo goed meteen de hele frictie vervangen.

Reitse

#7
En dan toch ook maar meteen de "beroemde" krukaskeerring?

Jak

#8
:-/
Drukgroep: klinkt als: beter even wachten tot de koppeling ook gaar is, en dan de bak reviseren.

Wie weet wat voor prijskaartje daaraan hangt?

K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Mellow_yellow

#9
???  Bak reviseren? Wie heeft het daar over? De drukgroep is een onderdeel van de koppeling (ook wel frictie genoemd). De koppelingset bestaat uit een drukgroep, een koppelingsplaat, een druklager en een toplagertje.

Jak

#10
Ok, dat scheelt weer.
Wat kost een koppeling dan ongeveer (ingebouwd en wel) ??
K

PS
gave kar, is dit de getunede 321 pK versie van european tuning?
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

Will_Disbeschl

#11
Hoi Ed, he bij mij (850, '95, 137k km) hetzelfde. Kan koppeling afwurgen hetgeen niet tot slippen leidt. Vraag me af waar het
geluid vandaan komt. Heb ooit BMW motorfiets gehad met zelfde probleem (enkele droge plaat), bleek achteraf "lekke"
keerring te zijn waardoor een druppeltje olie op plaat kwam.
Groet, Will Disbeschl
CiteerIk heb een piepende drukgroep alleen als de auto koud is. Na 1 kilometer rijden is het over. De koppeling zelf is nog wel goed. Als het niet erger wordt laat ik het maar even zo.
Je kunt goed horen dat de koppeling de veroorzaker is, aangezien licht druk op het koppelingspedaal het geluid veranderd.

Misschien is het bij jou ook de drukgroep.

Ed

ed

#12
Will,

Ben net bij de Volvo garage geweest voor een beurtje. Heb gevraagd om te kijken naar de koppeling. Ze hebben alles eromheen gesmeerd (indien mogelijk), maar het komt van binnen en is dus de drukgroep. Vervangen van de koppeling is volgens hun niet nodig, alleen als ik het geluid erg irritant vind worden. Volgens mij lekt de keerring niet, want mijn blok is zo droog als maar kan aan de onderkant.
Als je je niet al te veel stoort aan de bijgeluiden zou ik er lekker mee blijven rijden.
Overigens wordt het erger bij koud weer.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!