volvo 850 totaal geen stroom

Gestart door cjgeurkink, 07-12-2022 21:20:08

Vorige topic - Volgende topic

cjgeurkink

Beste mensen

Ik wilde vandaag de rode Volvo 850 uit de stalling halen, afgelopen winter in de stalling gezet.

Totaal geen stroom, startaccu aangesloten, totaal geen stroom, ik meende dat heel even het sneeuwvlokje van hele lage temperatuur oplichtte, verder helemaal niets, geen binnenverlichting, geen dashboard verlichting, helemaal niets.

Accupolen schoongemaakt, massa nagemeten met proeflampje, die was goed.
Geprobeerd met startkabel de plus van de startmotor aan te sturen, helemaal niets.

Wie-o-wie heeft goede raad ???

groet chris

Michaell

Een jaar stilstand is lang voor een accu. De ECU neem altijd wel een heel klein stroompje. Ook als de auto uit staat Die zal in een jaar vast wel je accu volledig leeg getrokken hebben tot diepteontlading = einde accu.
Je kunt de accu bij stalling het beste aan een druppellader hangen om dit de volgende keer te voorkomen (uit de auto).

Een nieuwe verse accu erin doen gaat vast wonderen doen in dezen!

Dikkie

Gewetensvraag, heeft de auto in de stallingsperiode "inzetgereed" gestaan of heb je de accu los/eruit gehad?
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

cjgeurkink

Goedenavond

Probleem "geen stroom" opgelost.

Ik had een verse volle accu bij me, dus daar lag het niet aan.

Wat bleek, aan de rode plus pool zit een dikke draad naar de kabelboom, die uiteindelijk ook naar plus van de startmotor gaat.

Deze plus van de startmotor had wel stroom. Aan de pluspool zit ook een bosje van 5 draden die weg lopen. Op het moment dat ik spanning ging meten op de pluspool stond er 12 volt op. Maar ging ik met een naaldje in de kabel wroeten ging de stroom niet door de klem die op de pluspool geschroefd zit.

Dus oude schroefklem eraf, draden goed schoon en nieuwe erop, problem solved.

Thanks anyway voor het meedenken.

groet chris