Knipperlicht relais ?

Gestart door Daan1976, 27-12-2002 22:05:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daan1976

Hallo,,


Waar bevind zich eigenlijk het knipperlicht relais in een S70R ´98, komt men daar makkelijk bij ?

Deze heeft het vandaag begeven.
Nu lichten de knipperichten alleen nog maar op!

Ps. Ik heb het niet over de gordellichten maar over de richtingsaanwijzers!

bvd
Daniel

Roy V70R

#1
CiteerHallo,,


Waar bevind zich eigenlijk het knipperlicht relais in een S70R ´98, komt men daar makkelijk bij ?

Deze heeft het vandaag begeven.
Nu lichten de knipperichten alleen nog maar op!

Ps. Ik heb het niet over de gordellichten maar over de richtingsaanwijzers!

bvd
Daniel


Volgens mij onder de afdekplaat onder het stuur.
Plaat even losschroeven dan zie je links achterin een flinke kabelboom en diverse relais zitten.
Ik weet zo niet welke het is. :-/

Suk6
850 GLT - 855 T5 - V70R

Jak

#2
Bij de 850 (94) zit het relais achter de alarmlicht-schakelaar, schijnt het.
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

DannyB

#3
Bij de S/V/C70 vormt de alarmlichtschakelaar en het knipperlichtrelais een geheel, dus als je de alarmlichtschakelaar eruit haalt zit er tevens het knipperlichtrelais in.

Groeten Danny

Daan1976

#4
CiteerBij de S/V/C70 vormt de alarmlichtschakelaar en het knipperlichtrelais een geheel, dus als je de alarmlichtschakelaar eruit haalt zit er tevens het knipperlichtrelais in.

Groeten Danny


Hoi Danny,,

Hoe krijg ik deze het beste gedemonteerd, moet eerst de radio eruit ???

bvd
Daniel

DannyB

#5
Ik zou het rechter(onder)paneel en kunstofzijpaneel weghalen, en probeer via de rechterkant de schakelaar naar buiten te duwen, volgens mij zit de schakelaar alleen geklemd.

Groeten Danny

Harm_T5

#6
Daniel,
Was jij dat heeel toevallig vandaag ( za.28-12 ) bij ons in de werkplaats... ook een S70 R gehad met een kapot knipperlicht relais. Het was een Zwarte S70 R  aut. met navigatie, telefoon en een kerstboom voor de ruit  ;D

T was bij de bekende Dealer in nijmegen ( die ook in arnhem ede ..... zit )
als jij t was heb ik je gezien :P
Keep on roffeling :D

Daan1976

#7
CiteerDaniel,
Was jij dat heeel toevallig vandaag ( za.28-12 ) bij ons in de werkplaats... ook een S70 R gehad met een kapot knipperlicht relais. Het was een Zwarte S70 R  aut. met navigatie, telefoon en een kerstboom voor de ruit  ;D

T was bij de bekende Dealer in nijmegen ( die ook in arnhem ede ..... zit )
als jij t was heb ik je gezien :P


Yepp,,

Jij hebt volkomen gelijk, dat was ik..

Voordat men naar de bekende dealer gaat toch maar eerst even wat info van tevoren halen voordat de hele auto uitelkaar gesleuteld wordt!

In ieder geval knippert deze weer!    :D

Ps. Heb jij deze vervangen?

groeten Daniel



HJ850

#8
Citaat van: Daan1976 op 27-12-2002 22:05:38
[...]knipperlicht relais in een S70R ´98[...]
Deze heeft het vandaag begeven.
Nu lichten de knipperlichten alleen nog maar op!

Heee, is het mogelijk om wel werkende knipperlichten te hebben zonder dat tik-tik geluid??


In mijn 850 is het namenlijk meer TIK-TIK wat dat relais maakt, niet erg plezierig die herrie >:(
Dan wil ik op de Sleuteldag wel mijn dash open maken om iets met dat relais te doen.

Reitse

Kan volgens mij niet. Als ik het goed gezien heb zit er in het relais een metalen plaatje dat heen en weer gaat tussen twee magneetjes ofzo, komt het plaatje tegen de ene kant aan dan gaan je lampen aan maar gebeurt er iets in de stroomkring waardoor het plaatje de andere kant opgedrukt wordt en de lampen weer uitgaan. Het getik dat je hoort is van dat plaatje. Tenminste, zo redeneer ik nu ik het binnenwerk van dat relais gezien heb. Overigens hoeft het dash daarvoor niet open, je kan dat ding redelijk makkelijk naar buiten trekken.

thuur

Gewoon inpakken met isolatiemateriaal. Zal ook een stuk schelen ;)


Gr 8)

HJ850

Citaat van: Ludo op 03-09-2005 11:34:39
een relais van een later type maakt minder herrie.  ;)

Ik moet voor onderdeeltjes voor bak spoelen toch bij de dealer zijn, zal dan eens vragen of een later type relais er ook in past en kan.

Anders neem ik rol een isoatiematriaal mee naar de sleuteldag ;D

Maar, dash niet open, zo er uit?
Vertel me: waar? van links of rechts onderpaneel van dashbord er af en dan achter de middensconsole een goedgemikte greep doen?

denkweb

Open halen en metalen clipje afknippen! Zal toch wel te doen zijn ;)

thuur

Citaat van: denkweb op 04-09-2005 11:49:45
Open halen en metalen clipje afknippen! Zal toch wel te doen zijn ;)

Zekers. Ik denk dat het relais dan heeeeel stil wordt :-X ;D

Je zou evt. wel de contacten van het relais kunnen verbuigen zodat de slag korter is. Maar ik zou je aanraden dit eerst te proberen op een reserveexmeplaar..


Vwb het eruit halen:
Ik haal de knoppen (of in mijn geval het afdekplaatje voor 4 knoppen) onder de schakelaar weg, en dan met een vinger de knipperschakelaar even wat van links naar rechts bewegen en dan komt ie zo eruit.


Gr 8)

Vertigo

Ik had vorige winter af en toe last van een knipperlicht dat alleen maar constant brande in plaats van knipperde. Ik loste het toen op door 1x de alarmlichten in te schakelen. Daarna geen problemen meer tijdens dezelfde rit. Bij een willekeurig volgende rit deed het probleem zich weer voor en werd op dezelfde manier verholpen.
Ik heb er sinds maart geen last meer van gehad, tot afgelopen week... toen was het er ineens weer 2x.

Maar dit ligt dus aan het knipperlicht relais begrijp ik. Ik vermoed dat de buitentemperatuur / luchtvochtigheid er ook mee te maken heeft dat het relais minder functioneert.