Bak spoelen, wie nog meer? (omg. Amsterdam)

Gestart door HJ850, 08-07-2005 08:20:58

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Citaat van: Hen3 op 09-07-2005 02:25:34
Citaat van: mehn op 08-07-2005 20:55:27
Het beste kun je eerst de olie aflaten. Hier heb je niet per sé een brug nodig, maar het helpt wel.

een brug is nergens voor nodig inderdaad... gewoon de stop er uit en de olie in het riool laten lopen....
WTF... Nooit gehoord van opvangbak en centraal inzamelpunt voor chemisch afval of 'De Chemokar' ??? Of ff bij een mechanisatiebedrijf langsgaan en daar de boel in de afvalbulk kieperen, maar in het riool..... djeezzzz

HJ850

Citaat van: JortS op 27-08-2005 17:18:20
Hebben jullie de bakken al gespoeld of moeten jullie het nog doen. Wanneer jullie het nog niet gedaan hebben doe ik graag mee.

Ik weet niet of het op de knutseldag mag, daarom meld ik me hier maar even bij aan.

Ik hoor graag van jullie.

Jort.

Jort, ik wil dit nog steeds doen vóór de sleuteldag, want ik geloof dat er wat tijd in spoelen gaat zitten.
Dan blijft er op die dag meer tijd voor andere dingen over.

Moet het alleen even plannen. MarcoV wilde ook en nog iemand geloof ik.

2 vragen meteen dan maar, ook voor de anderen die mee willen doen:

Is zaterdag de enige dag dat jij zou kunnen of kun je net als ik uit je overschot aan vrije dagen een dagje vrij nemen door de week?

Qua locatie denk ik aan die doe-het-zelf garage in Urecht. Iemand een nog betere locatie?

elianmars

Ik zou ook nog steeds graag de bak spoelen, maar kan echt alleen maar op een zaterdag.
Lukt dat voor jullie niet, is het jammer voor mij...... :-\

HJ850

Automaatbak spoelen (flushen)

OK, datum geprikt en locatie ook:

zaterdag 10 september
DHZ garage Plooij, Utrecht Westbroek
(bereikbaar vanaf de A27)

Citaat van: HJ850 op 09-07-2005 10:02:10
Doe Het Zelf Garage P.Plooij,Kerkdijk 67
3615 BB Westbroek (Utrecht) 0346-281318
http://www.doehetzelfgarage.nl
iets ruimer dan ik hier bij Amstel businesspark ken.

Voor de mensen die de aanstaande sleuteldag niet willen of kunnen afwachten of voor andere dingentjes willen gebruiken.

Tot nu toe willen de volgende mensen:

Elianmars
MarcoV
JortS
HJ850

Laat allen even weten of je de 10e kunt en wilt.

Andere belangstellenden:
Reserveren was niet nodig, ruimte zat, ook op zaterdag.
Laat hier even weten als je ook wilt komen flushen.

Garage en (1) brug kosten delen we onder de mensen die uiteindelijk meedoen.

855 Champagne heeft ervaring met bak spoelen en wilde wel komen assisteren, maar kan dat weekend niet.

Als er anderen zijn die ervaring hebben met bak spoelen en gezellig willen komen, graag!

Ik heb geen adres om groot vat bakolie Dextro III te kopen. Dus zelf meenemen:

- 2 vaten 5 liter transparant (ik heb ze zelf al, van ruitensproeier vloestof, evt. zijn deze te delen met nog iemand, we gaan vast niet allemaal te gelijk aan de gang
- slangen / slang, transparant (diameter en handige lengte weet ik nog niet, wie?)
- trechter
- klemmetje onderdeelnummer 6842411 en  nieuwe pakking onderdeelnummer 977751 (zie Mehn elders op dit forum)
- 12 à 13 liter olie nodig (ATF olie die voldoet aan de DexronIII specificaties) die bij de Volvo dealer is véél te duur.  

- en iets te happen en te drinken kan nooit kwaad, indien nodig.

Ik heb al een 24p Word doc met aanwijzingen en werkwijzen verzameld, kan ik op verzoek even sturen. En ergens online staat zelfs een video van het bak spoelen.

Overigens heeft een Volvo onlangs onbedoeld verse olie in mijn automaat gegooid (niet gespoeld, 1x leeg en vol). Nu al veel soepeler schakelen  :P
Desondanks ga ik hem toch echt doorspoelen.

HJ850

Laserblue

Citaat van: Hen3 op 09-07-2005 02:25:34
Citaat van: mehn op 08-07-2005 20:55:27
Het beste kun je eerst de olie aflaten. Hier heb je niet per sé een brug nodig, maar het helpt wel.

een brug is nergens voor nodig inderdaad... gewoon de stop er uit en de olie in het riool laten lopen....

Ik hoop dat je een grapje maakt :o
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ed

Citaat van: HJ850 op 31-08-2005 13:07:38

- 2 vaten 5 liter transparant (ik heb ze zelf al, van ruitensproeier vloestof, evt. zijn deze te delen met nog iemand, we gaan vast niet allemaal te gelijk aan de gang
- slangen / slang, transparant (diameter en handige lengte weet ik nog niet, wie?)
- trechter
- klemmetje onderdeelnummer 6842411 en  nieuwe pakking onderdeelnummer 977751 (zie Mehn elders op dit forum)
- 12 à 13 liter olie nodig (ATF olie die voldoet aan de DexronIII specificaties) die bij de Volvo dealer is véél te duur.  

Ik heb al een 24p Word doc met aanwijzingen en werkwijzen verzameld, kan ik op verzoek even sturen. En ergens online staat zelfs een video van het bak spoelen.

Die klemmetjes heb je niet persé nodig. Als je op de retourleiding van de koeler spoelt (bakzijde) heb je die niet nodig. Wordt ook nog eens de koeler meegespoeld, en als je het aan de bovenkant van de koeler doet niet.

Zie http://www.850turbo.be/FAQ/handleiding-transmissie.pdf voor de handleiding ervan. Werkt erg goed, want ik heb het zelf al twee keer op deze manier gedaan.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

konniekip

Citaat van: ed op 31-08-2005 18:11:22
Citaat van: HJ850 op 31-08-2005 13:07:38

- trechter

Die klemmetjes heb je niet persé nodig. Als je op de retourleiding van de koeler spoelt (bakzijde) heb je die niet nodig. Wordt ook nog eens de koeler meegespoeld, en als je het aan de bovenkant van de koeler doet niet.

Zie http://www.850turbo.be/FAQ/handleiding-transmissie.pdf voor de handleiding ervan. Werkt erg goed, want ik heb het zelf al twee keer op deze manier gedaan.
Al 2x? Rijd jij taxi met je auto?  ;D

ed

De bak was nog nooit gespoeld. Ik vermoedde dat door de oliewissel er erg veel vuil zou losweken. Dat bleek ook zo te zijn. Eerst bij 145k, en nog eens bij 175k. Er kwam de tweede keer weer slootwater uit!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

855-Champagne

Ikzou graag komen maar ik zit in Duitsland.

Paul75

Ik heb een V70 classic tdi..erhm is dat een probleem want ik heb me er nog niet echt in verdiept... ;D Als dat geen probleem is doe ik graag mee!
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

MarcoV

Sorry jongens, 10 sept. zit ik in duitsland, ik zal het dus op de sleuteldag moeten doen.
Succes allemaal,

MarcoV

Entuscan

Citaat van: ed op 31-08-2005 18:37:52
De bak was nog nooit gespoeld. Ik vermoedde dat door de oliewissel er erg veel vuil zou losweken. Dat bleek ook zo te zijn. Eerst bij 145k, en nog eens bij 175k. Er kwam de tweede keer weer slootwater uit!

Daarom dat de aangeraden spoeltermijn ook 30k is, MAX 50k !!
Ik spoel hem ook om en bij de 30K en der is ook al iedere keer bruine rommel uitgekomen
1ste maal rond de 70k, 2de maal rond de 100K. Binnekort alweer rond de 130k ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

elianmars

Volgende week zaterdag dus.....

Dan zijn er eigenlijk al plannen, maar ik ga proberen om dat om te zetten. Laat het z.s.m. weten! :)

Peth©oni

Aanmelden via het topic in "Meetings" zo houden we het een beetje overzichtelijk !!!

gr

Jort

Hey, ik ben er zeker weten.

Ik moet alleen al die dingen die je aanhaald nog even regelen.

Wel veel dingen die je moet hebben. Hoe kom ik nou in godsnaam aan die twee keer 5 liter dingen....??

OKe, ik wil het wel, dus ik kom er wel aan.

Jort.