BC-Racing schroefset - welke onderdelen nog meer vervangen?

Gestart door segermans, 04-07-2023 13:40:51

Vorige topic - Volgende topic

segermans

Ha Forumleden,

Er is een BC Racing schroefset naar mij onderweg voor onder de 850 T-5R Estate. Nu lukt het mij niet erachter te komen wat er wél en wat niet bijgeleverd wordt. Dus bij deze de vraag aan mensen met ervaring: welke onderdelen/bouten/moeren moet ik nog aanschaffen (if any) om de set goed te installeren?

Dank.

Groetjes,
Seger

emperorbone

Ik heb een paar maanden geleden de schokdempers aan de achterzijde van m'n V70 vervangen en een paar weken geleden aan de voorzijde. Wel voor Bilstein B4, maar het principe zal niet afwijken lijkt me. Bij de Bilsteins werden de topmoeren van de schokdempers zelf meegeleverd, los daarvan heb ik alleen de bouten waarmee de schokdempers voor aan de fuseepoten bevestigd zitten vernieuwd. Als je alles los hebt zou ik afhankelijk van de leeftijd van de andere onderdelen ook de toplagers, veerpootrubbers en dergelijke vervangen, dat moet toch allemaal los. Bij mij leek de gehele ophanging nog origineel, dus ik heb daarnaast aan de voorkant ook de stabistangetjes en draagarmen meegepakt..

segermans

Het toplager komt met de BC Racing schroefset. Alle andere ophangdelen heb ik reeds vernieuwd, dus dit is de laatste stap :)!
Thanks voor de info!

Jerra

Wat ben jij ontzettend veel aan het sleutelen aan je 850 zeg, en leuke upgrades ook!
Zou je niet een webdagboekje openen? Met veel foto's!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

segermans

He Jerra!

Ik heb erover na zitten denken -- ik maak wel veel foto's, maar vaak niet van de hoogste kwaliteit. Misschien komt er nog wel binnenkort een projectpagina/naslagwerk.

Overigens, de auto staat in Rheden. Klopt het dat jij in Velp woont (gezien de afkorting van je "locatie", Vleppa ;))?

Jerra

Zou leuk zijn! Hoeft ook niet van hoge kwaliteit te zijn, de grootste truuk is gewoon niet vergeten te foto's te maken xD Dat overkomt mij altijd.

Ja zeker uit Velp, Zag vanmiddag trouwens ook een post van je op facebook, dacht je vaag te herkennen, volgens mij hebben we op dezelfde middelbare school gezeten  ;D
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87