bougiekabels 20V

Gestart door Vulk, 19-07-2023 14:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Collega's volvo-rijders,

sinds enige tijd zijn de bougiekabels voor een 20V niet meer te verkrijgen.
Bij Estate Services krijg je nu standaard die voor een 10V opgestuurd.

Deze heb ik er sinds een klein jaar (5.000km) inzitten. Geen problemen mee gehad, het enige (uiterlijke) verschil is de hoogte van de doppen.

Vorige week begon te auto op de snelweg af en toe te hikken, het probleem werd erger tot er uiteindelijk niet meer mee te rijden viel.
Onder de kap hoorde ik een luid getik (filmpje van thuis op de oprit: https://youtu.be/X_2nJbai9jU)

Na wat rommelen onder de kap liep de auto terug netjes, maar het getik bleef. Bij thuiskomst bleek één van de kabels losgekomen te zijn, deze lag gewoon aan tegen de verdeelkap. De verdeelkap is een Bosch-exemplaar. Bougiekabels dus 10V-kabels (op een 20V auto) van bougiecord.

Herkend iemand dit loskomen bij de 10V kabels of heb ik hier gewoon pech gehad?

Menno3274

Ik denk gewoon pech gehad. Aangezien de rotor en verdelerkap van een 10V hetzelfde zijn.

Hans Duiven

Vulk

Heb je ervaring met de kwaliteit ervan?
Ik heb altijd bougiecord gemonteerd (+- elke 90k) en nooit problemen gehad tot nu.

Eénmaal is één bougiekabel losgekomen op de snelweg. Vorige week bij het zoeken naar een startprobleem een dop op de bougie losgetrokken. Toen kwam de isolatie al los van het koper.
En gisteren een nokkenassensor teruggezet (nasleep startperikelen), toen kwam de bobinekabel los van de verdeelkap. De kwaliteit van de kabels is niet meer wat het geweest is helaas.

Vulk

Ha, dan zijn die daar terug beschikbaar. Bij estate services nog steeds uitverkocht.

Hans Duiven

rendcarparts:
€ 86,50  excl. BTW
(104.67 incl. BTW)

Heb ze gisteren besteld bij Mister Auto.
Ik zal mogelijk de verkeerde krijgen maar ik probeer het toch maar even:

Bougiekabels - BOUGICORD
6468
Hoeveelheid : 1
57.90 €
Verzendkosten :   € 8.45
Totaalbedrag inclusief BTW :   € 66.35

Vulk

Er is een tijd geweest dat je bij Mister auto de 10V kabels moest bestellen om dan de 20V kabels te krijgen en omgekeerd.

Ik ben benieuwd naar wat je ontvangt en wat de kwaliteit is.

The Volvoboy

Als je de kabels van R&D bestelt krijg je niet de oorspronkelijke Bougicord kabels, maar wat slappere kabels (ik denk Bosch met een Bougiecord logo erop). Ze passen overigens prima en functioneren ook prima.

Niet laten misleiden door de kleur. Dat heb ik bij ze nagevraagd, maar er zit wel degelijk verschil in lengte tussen de 10V en 20V kabels van R&D, ondanks dat ze dezelfde kleur zijn.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

850blues

Dit zouden ook 20v kabels moeten zijn.
Zelf geen ervaring met deze kabels, maar er viel mij wel iets op aan de link zelf 😉
(geen garantie dat het ook zo is):
https://allesvooruwvolvo.nl/p/bougiekabel-set-bougicord-2/

2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Hans Duiven

De kabels zijn binnengekomen vanochtend en het is gewoon de 20V versie. Bougicord is tegenwoordig EFI Bougicord:

https://www.mister-auto.nl/bougiekabels/bougicord/6468/

Nu nog wat goedkoper geworden zie ik: €49,90

Vulk

En hoe is de bouwkwaliteit?

Hans Duiven

Voelt zeer solide aan met dikke kabels. Is hypalon kwaliteit volgens de website

RemkoT5

Ik heb in het voorjaar 2020 de volgende bougiekabelset ingebouwd: Hitachi 134549. Past en geen issues. 850 2.3 T5 20 kleppert