Losrijden

Gestart door Reitse, 23-12-2002 11:01:34

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Nog maar es een vraagje, ben toch bezig :D

Wat me al een tijdje opvalt is, dat als ik eens een beetje extra gasgeef (ipv doorschakelen bij 3000 rpm dat doen bij 4500 rpm) m'n GLT blokje de eerste 2 minuten daarna veel enthousiaster op het gas reageert, sneller toeren oppakt.
Kennelijk is het lange inlaatkanaal dan opengegaan (ik meen het zelfs met een klein schokje te voelen) en blijft het dan openstaan? Of is de ECU wakker geworden ?
Vind het overigens wel lekker effect :D :D

Mellow_yellow

Dat is nu juist het karakter van een 20-klepper. Vermogen hoger in toeren. Zo af en toe een keertje schoonbranden, oftwel langere tijd met 5000 toeren rijden is ook daarna duidelijk merkbaar. Klepjes weer schoon en de motor loopt mooier en voelt sneller.  :D

Reitse

CiteerDat is nu juist het karakter van een 20-klepper. Vermogen hoger in toeren. Zo af en toe een keertje schoonbranden, oftwel langere tijd met 5000 toeren rijden is ook daarna duidelijk merkbaar. Klepjes weer schoon en de motor loopt mooier en voelt sneller.  :D
Verdorie zeg, ik moet dus zo nu en dan veel gas geven...  :D :D Vreselijk zeg..  ;)

christ

Dat klopt inderdaad dat je dat voelt. Ik heb precies het zelfde, een paar keer lekker op het gas stampen en hij voelt veel directer en pittiger aan. Klopt!!
Gewoon af en toe even laten brullen, maar denk er om wel eerst goed warm rijden!

Reitse

Uiteraard! tegen de tijd dat ik boven de 3000 toeren durf te komen ben ik meestal wel zo'n 25 minuten onderweg. Met dit weer denk ik toch wel dat de olie overal warm is. 8)

Reitse

Zooww... Vanavond van Groningen-Julianaplein tot Assen-Noord 125 in 4 gereden (4000 rpm). Niet de 5000 die Marc voorstelde maar goed. En lekker trekken dat m'n blokkie nou weer doet, vanaf 2500 toeren helemaal bij de les zeg!
 :D :D :D :D :D (ja, kennelijk was het hard nodig) Bedankt Marc! :)

Edwin

CiteerDat is nu juist het karakter van een 20-klepper. Vermogen hoger in toeren. Zo af en toe een keertje schoonbranden, oftwel langere tijd met 5000 toeren rijden is ook daarna duidelijk merkbaar. Klepjes weer schoon en de motor loopt mooier en voelt sneller.  :D

Ik kan het nog sterker vertellen; ik brand hem zelfs wekelijks schoon ;) ;).

gr. Edwin.  8)

Joris_Scholte

Over losrijden gesproken: heb net een vriendinnetje terug naar huis gebracht, en op de terugweg vanuit Bemmel naar Arnhem ook ff tot 4500tpm gegaan. Heenweg was warmrijden. Een Audi A3 1.9TDI is te doen, vond ie niet zo leuk om door een ouwelullen-Volvo ziek gereden te worden.  ;D

martijn.

Hoi,dat losrijden helpt echt, ik heb een 850 glt van 1993 met 165.000 km,en ik rijdt er normaal maar 5 km per dag mee(naar mijn werk en terug)nu ben ik naar Beieren geweest en heb op terugweg 550 km bijna constant 180km/h gereden(natuurlijk ook effe gestopt tanken :P).Heeft wel veel brandstof gekost en een halve liter olie (op en neer  dus 1100km) maar wat loopt hij nu goed,sta er echt van te kijken. :o

Het is echt te merken dat deze auto gebouwd is om er lange stukken met te rijden.wat een heerlijke auto. ;D

george

Ik vind dat nogal wat, een halve liter op 1100 km, ook bij hoge snelheden. Lijkt er dan toch op dat een of meerdere schraapveertjes vast zitten. Ik hoop voor je dat ze daarmee losgekomen zijn. :-/
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

ErikD 050.2174

Helpt inderdaad, losrijden.
Normaal slecht 22 km per dag woon werk verkeer.
Met Kerst naar Dusseldorf vice versa, weinig drukte, dus
bijna constant tegen de 200Kmh gereden op Super Plus (Duits) en injector cleaner erbij.
Motor loopt nu weer als een zonnetje.

:-*Erik Dommerholt