Leonardo niet uit te lezen

Gestart door ruurdp, 25-11-2023 19:25:48

Vorige topic - Volgende topic

ruurdp

Ik heb een '96 2.5 10V met een omvl installatie. Een tijd geleden heb ik de computer van deze installatie opnieuw laten afstellen bij de lpg boer, echter heeft hij hem ingesteld op overslaan naar lpg bij een te laag toerental waardoor hij direct na het starten al op lpg springt. Omdat onze auto's vrij rijk starten slaat ie nu direct af: veel benzine en lpg dus verzuipt.
Uiteraard dus terug naar de lpg boer: nu blijkt dat mn lpg-computer (Leonardo) kennelijk in tussentijd is overleden want de lpg-boer krijgt geen verbinding. Hij kan hem nu dus niet meer afstellen.
Momenteel is de oplossing gewoon de schakelaar op benzine zetten, starten, stukje rijden en hem dan op lpg zetten. Uiteraard niet zoals ik het graag wil maar het werkt wel.
Die lpg-computer is nieuw nogal aan de prijs. Wie weet waar ik ze tweedehands kan krijgen? Of hebben jullie andere suggesties.

Michaell

Ik weet dat vd Weiden een erg oude computer gebruikt voor het uitlezen van OMVL computers. Een paar jaar heeft hij dit ook bij mij gedaan om het automatisch overgaan naar benzine uit te zetten als de LPG tank leeg is (Deed die wel erg vroeg. Kan 100Km verder rijden op LPG voor die gaat sputteren nu en dan zet ikzelf het knopje wel ff om).

Het kan maar zo zijn dat zijn oude Pentium 4 op Windows XP inmiddels gewoon de geest heeft gegeven. Bij mij moest hij dat ding ookal een paar keer herstarten omdat zijn programma vastliep en hij zei dat hij deze software eigenlijk amper nog gebruikt (dit is immers een erg oud systeem). Maar uiteindelijk lukte het wel om met mijn auto te verbinden. Dus tenzij hij inmiddels een nieuwe laptop heeft met nieuwe software zou ik daar niet te zwaar aan tillen.

Ik zou gewoon ff voor een second opinion naar een andere gasboer rijden om het daar te proberen. Je computer is immers niet kapot, want je kan nog rijden op LPG!

Neem anders eens contact op met: Van Meenen in Belgie. Dit is een gasboer die alles ook in losse onderdelen verkoopt. Misschien heeft hij iets 2e hands ofzo liggen.
https://shop.vanmeenen.com/nl

De computers zijn inderdaad aardig aan de prijs nieuw. Maar ik vraag me af of het wel echt nodig is in dit geval.

ruurdp

Bedankt voor de tip! Iemand een suggestie voor een gasboer? Liefst niet al te ver vanaf Harderwijk  ;D

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij hebben verschillenden hier goede ervaringen met Boertien in Wezep. Is niet al te ver weg.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

ruurdp

Ah bedankt. Dat is inderdaad goed te doen. Zal er even contact mee opnemen.

ruurdp

Kleine update: een week geleden bij Boertien geweest. Het lukt hem ook niet om de lpg-computer uit te lezen. Hij heeft een nieuwe besteld, deze wordt volgende week geplaatst.

ruurdp

Citaat van: ruurdp op 19-01-2024 05:22:41Kleine update: een week geleden bij Boertien geweest. Het lukt hem ook niet om de lpg-computer uit te lezen. Hij heeft een nieuwe besteld, deze wordt volgende week geplaatst.
Wederom een update: na installatie van de nieuwe lpg-computer kon Boertien hem nog steeds niet uitlezen.
Hij meette wél signaal op de stekker. Nu zag zijn kabel er ook wat krakkemikkig uit. Zijn conclusie: wellicht is zijn kabel wel niet goed meer. Nu dus binnenkort met de nieuwe computer terug naar Doornspijk. Ik kan met die nieuwe computer in elk geval de computer uitsluiten.

Jullie nog suggesties?