Schaduw850 stelt zich voor.

Gestart door Schaduw850, 25-12-2023 06:53:10

Vorige topic - Volgende topic

Schaduw850

Dag allemaal,

Mijn naam is André, ben woonachtig in de provincie Utrecht en ben sinds kort in het bezit van een brandweerrode Volvo 850 GLT uit 1991. Een hele vroege dus. Oorspronkelijk geleverd in Zweden en sinds een ruime maand nu in Nederland. Auto ziet er mooi uit en heeft 175k gelopen.
Helemaal vreemd met het merk Volvo ben ik niet. Mijn broer rijdt als sinds de jaren '80 Volvo (Amazon, 240 Estate en nu 740 Estate) en ik heb in de jaren '90 een aantal jaren een 144 GL uit 1970 gehad. Ook gaan wij (mijn broer en ik) vrijwel jaarlijks naar de Volvo beurs.

Plaatjes van de rode blokkendoos heb ik nog niet maar de snelle kijkers kunnen de foto's nog zien op de site van Gerard Kramer in Wolvega.

Volvo 850 GLT 1991

Thijs850

Welkom bij de club met een leuke kar en kleur.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Schaduw850

Nog wat plaatjes (voor zo lang ze het doen)

Er zitten ook nog wat aardige Zweedse details bij. Sleutelhanger(s) van de Volvodealer, mooie sticker op de achterruit van de oorspronkelijke dealer, parkeerschijf van Malmo. En, last but not least, een prachtige box met daarin een videoband en hardcoverboek over het ontwikkelings- en productieproces van de Volvo 850. (Tenminste, dat denk ik, want Zweeds is niet mijn beste taal om het zo maar te zeggen.)

Volvo 850 GLT 1991

de Boeing

Een alter 1 sedan, dat wordt onderhand een zeldzaamheid.

Ziet er mooi uit en hou hem in eer.

Schaduw850

Dank, dank!

De kleur is inderdaad mooi (maar dat is natuurlijk persoonlijk) en de hele uitvoering is vrijwel precies zoals die bij de introductie was. (Zoals ik het me kan herinneren.)
AutoVisie heeft 'em nog gehad als langduurtester (iemand overigens een idee waar ik die verslagen nog kan vinden?) en die was volgens mij ook in deze kleur en met deze velgen.
Voor het dagelijkse verkeer (woon werk en dergelijke) heb ik een ander barrel aangeschaft dus de 850 zal alleen gebruikt worden voor langere ritten. Blijft vooralsnog wel in topconditie.  :)
Overigens, dit zou wel eens een van de oudste in Nederland kunnen zijn? Iemand enig idee hoe dat te checken?
Volvo 850 GLT 1991

Michel

hsv70

Welkom André.
Mooie 850 heb je.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst.

Dazzle

Welkom en mooie auto. En n 30-plusser...  :eusa_clap:

Schaduw850

Citaat van: Dazzle op 25-12-2023 16:02:53Welkom en mooie auto. En n 30-plusser...  :eusa_clap:

Inderdaad! Wel een beetje raar, 32 jaar... Trillend op m'n benen...  :eusa_dance:
Volvo 850 GLT 1991

Dazzle

Schaduw850

Overigens maakte iemand mij attent op deze site. Er zijn dus nog 11 850's uit 1991 in Nederland geregistreerd. Overigens hebben maar twee daarvan (waaronder dus de mijne) een geldige APK. Laat die andere van de twee nu net een paar dagen eerder op kenteken gezet zijn!  >:(  ;D
Volvo 850 GLT 1991

Jerra

Hey wat geinig, daar staat de mijne bovenaan.

Helaas is die eerder het tegenovergestelde van jouw staat  :'(

Gefeliciteerd met zo'n prachtige Alter1 sedan in de mooiste kleur voor de GLT!
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Schaduw850

Citaat van: Jerra op 26-12-2023 16:42:03Hey wat geinig, daar staat de mijne bovenaan.

Helaas is die eerder het tegenovergestelde van jouw staat  :'(

Gefeliciteerd met zo'n prachtige Alter1 sedan in de mooiste kleur voor de GLT!

Leuk! Hopelijk lukt het je om de tijd te vinden deze weer rijklaar te maken. Het is de oudste van Nederland!  :eusa_clap:
Volvo 850 GLT 1991

Jerra

Helaas is mijn stalling opgezegd dus waarschijnlijk moet hij binnenkort ter overname naar een andere liefhebber met de tijd en vooral ruimte.

Heb hem zeer recent opgehaald en naar de achtertuin gesleept, maar daar kan hij niet gerestaureerd worden...

Ik blijf meelezen met je posts! Als liefhebber van de alter 1tjes
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

volvobug

Nette auto hoor, gefeliciteerd daarmee, en welkom hier!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.