tandwieltjes tellerbak; druf het toch niet zonder hulp

Gestart door AGJ, 04-01-2024 12:39:11

Vorige topic - Volgende topic

AGJ

Hallo,

met erg veel plezier rijd ik nu ruim 4 jaar (dagelijks) in mijn volvo 850R.
Iedere keer weer plezier en verbazing soms bij andere weggebruikers...... Nog nooit laten staan, maar ik bespaar ook niet op het onderhoud.

Af te toe stopt de kilometerteller er mee. Door de dagteller weer op nul te zetten begint de teller na enkele kilometers weer te draaien.
Ik heb het setje met de vervangende tandwieltjes al in huis, maar zie er toch tegen op om deze klus aan te pakken.

Is er iemand (voorkeur regio 030) die hier ervaring mee heeft en tegen een vergoeding dit (samen) wil aan pakken?

Verneem het graag,

Alex.

rjverbrugh

Is Gameren bij Zaltbommel in de regio? Heb het gedaan bij mijn oude T-5R, en gelijk de kmstand gecorrigeerd ( liep ca. 24dkm achter). Maar daarvoor moet je 'm even (laten) uitlezen. Dat is wel weer een wat lastiger klusje, om de cijfers dan weer goed erin te krijgen( je wil noet dat cijfers half versprongen staan).
Tevens zou ik als het tellerhuis eruit is, preventief alle lampjes vervangen als dit nog niet gedaan is.

Michaell

Klokkenspel uit de auto halen:
https://www.youtube.com/watch?v=zxmXDUM2CWU

Tandwieltje vervangen:
https://www.youtube.com/watch?v=aarGRmnrRzI

Stelt niks voor. Heb het een paar jaar geleden (2020 meen ik) ook bij mijn auto gedaan omdat ik wil weten wanneer de distributieriem weer aan vervanging toe is (over 30K).
Heb alleen de stand nooit op de juist KM stand gezet (geen behoefte aan). Maar hier op het forum is daar zat over geschreven. Ff zoeken en gij zult vinden.

Jerra

Ik woon in regio 026 en heb het deze vakantie nog gedaan :) inclusief het uitlezen en goedzetten natuurlijk :)
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

Jerra

Was erg gezellig Alex.

In een mum van tijd was alles netjes los en was de kilometertellerstand gecorrigeerd en het service lampje gereset.
Preventief alle lampjes vervangen, daar hoef je de komende jaren niet meer naar om te kijken. Hopelijk blijft de teller het vanaf nu weer netjes doen!

Bedankt voor de choufjes, er is er al 1 verdampt ;D
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

AGJ

Dat was het zeker! Dank voor de tijd en hulp.
En goed om te lezen dat de eerste chouffe al binnen is.

Geniet er van!

Michaell