Schaduw850, leuk verhaal misschien.

Gestart door Schaduw850, 20-02-2024 21:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Schaduw850

Vandaag was ik bij de lokale bandenboer om een nieuw setje bestelde zomerbanden te laten monteren. Ik heb mijn 850 gekocht in december vorig jaar en er zaten toen winterbanden onder van een mij onbekend merk. Even gekeken en voor winterbanden deden ze het heel aardig maar in de regen waren ze tamelijk matig, om het zacht te zeggen. En wat doet het in Nederland vaak? Juist.

En aangezien ik in winters weer toch niet in mijn 850 wil rijden (daar heb ik een ander hok voor) wil ik gewoon fijne zomerbanden gemonteerd hebben.

Afijn, ik was dus bij de bandenboer. Ik meld me en ga in de wachtruimte zitten. Even later komt er een meneer (chef, manager, bedrijfsleider?) op me af.

Meneer: Meneer Schaduw850?
Ik: Eh, ja?
Meneer: Wat een prachtige auto heeft u!
Ik: Oh, eh, jaja, bedankt!
Meneer: Weet u dat u een andere maat heeft besteld dan dat er nu onder zit?
Ik: Ja, er zit nu 195/65-15 onder en ik heb 195/60-15 besteld.
Meneer: Ja, dat klopt, en dat is ook de juiste maat. Maar de monteurs willen het niet geloven, haha.

Nou ja, toch de 195/60-15 er onder gekregen uiteraard.

Na afloop van de montage nog even met de meneer gesproken. En je gelooft het niet, zijn vader heeft ook een 850 GLT gehad! En heeft ook nog (de meneer dus) gehandeld in Volvo's.

Dus na ruim minder dan 3 maanden de Volvo in mijn bezit te hebben al een leuk ad random gesprek gehad met een mede-liefhebber.

Herkennen jullie dit soort verhalen?
Volvo 850 GLT 1991

volvobug

Altijd leuk zo'n toevallige gebeurtenis. 

Ik heb zelf mijn R van een forumgebruiker hier in het oosten gekocht. Ik werk in Woerden en bestel de originele onderdelen daar bij de Volvodealer Hooftman. De eerste keer dat ik daar mijn nieuwe kenteken doorgaf voor een bestelling, kreeg ik de reactie terug "dat is mijn auto geweest". Blijkt degene die daar de onderdelen doet, een van de vorige eigenaren te zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Schaduw850

Citaat van: volvobug op 21-02-2024 09:42:14Altijd leuk zo'n toevallige gebeurtenis.

Ik heb zelf mijn R van een forumgebruiker hier in het oosten gekocht. Ik werk in Woerden en bestel de originele onderdelen daar bij de Volvodealer Hooftman. De eerste keer dat ik daar mijn nieuwe kenteken doorgaf voor een bestelling, kreeg ik de reactie terug "dat is mijn auto geweest". Blijkt degene die daar de onderdelen doet, een van de vorige eigenaren te zijn.
:eusa_clap:
Kijk, dat zijn inderdaad de leuke verhalen!
Volvo 850 GLT 1991