ZO ZO

Gestart door The Driver, 09-07-2005 16:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850g3

Ik weet het, nu ligt er 205/55/16 onder, als deze versleten zijn komt er 205/50/16 onder, die zijn gelijk aan de originele maat. Staat ook nog mooier denk ik...

850g3

Nou ja mocht het tegenvallen kan er nog altijd een verlagingsset tegenaan he ;)

Trouwens ik denk dat ik nu juist de goede snelheidsindicatie heb, meestal als je 130 op de teller rijdt, rij je 120 in het echt, nu is 120 misschien ook 120 echte kilometers. Zal het eens gaan checken met GPS.

Hen3

#17
Citaat van: Ludo op 11-07-2005 00:44:12
wel effe opletten met de bandenmaat.
de snelheidsmeter geeft nu minder aan!.

grote kans dat de snelheidsmeter hetzelfde aan geeft, maar dat 'ie gewoon iets harder rijdt.....



Overigens heb ik ook iets hogere banden op m'n 850 gehad en toen bleek de snelheidsmeter perfect de juiste snelheid weer te geven. De marge die de fabrikant heeft ingebouwd om in ieder geval niet een te lage snelheid weer te geven ben je dan mooi kwijt. Onder m'n V70 ligt de originele maat en nu heb ik weer een lichte afwijking naar benedern (5 km/h)

Hen3

Citaat van: 850g3 op 11-07-2005 00:39:18
Lijkt een beetje roze.

tsja.... ieder z'n kleur he.... ;D


Stuk beter zo met lichtmetaal er onder..... ik vind het niks van die wieldoppen op zo'n auto....

RRRRR_Ramon

Ik vind persoonlijk dat de 850 er meer op vooruit gegaan is dan de V70R. Ik vind de Meteor's mooier dan de Volan's onder een V70, maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. Onder een V70R zie ik liever Satelite's of Titan's.

Onder een 850 (anders dan een R of T5-R, daar horen gewoon de standaard velgen onder al dan niet een maatje groter ;)) is alles bijna wel mooi als het maar origineel Volvo is. Enkele uitzonderingen daargelaten, de Cetus en de Antlia vind ik ook minder. De Chiron's zijn helemaal not done, wat een lelijke wielen zijn dat  :o. Overigens nog nooit op een 850 of S/V70 gezien.

De 15" Argo's die ik zelf heb vind ik ook niet zo heel mooi. Al is het alleen maar voor het schoonmaken ervan, wat een rotklus al die kleine gaatjes. Maar ze horen nu eenmaal bij een GLE. ;)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Christiaan

he 850 G3.
Strak man 16" alu's.
Staat idd een heel stuk beter.
Ik denk dat je snelheidsmeter nu heel nauwkeurig is geworden.
(Datzelfde had ik ook bij mijn switch van 15 naar 16") Oppassen dus met je rechtervoet.
En dat wit blijft voor mij een topkleur voor een 850 estate.
Christiaan

Hen3

#21
Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-07-2005 07:51:58
De 15" Argo's die ik zelf heb vind ik ook niet zo heel mooi. Al is het alleen maar voor het schoonmaken ervan, wat een rotklus al die kleine gaatjes. Maar ze horen nu eenmaal bij een GLE. ;)

die had ik ook onder m'n 850 GLE zitten, maar ik heb ze vervangen door de Cetus velgen die dus eigenlijk onder de GLT horen..... De Argo's zijn minder mooi en inderdaad alleen  met een tandenborstel schoon te houden :D

thuur

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-07-2005 07:51:58
De 15" Argo's die ik zelf heb vind ik ook niet zo heel mooi. Al is het alleen maar voor het schoonmaken ervan, wat een rotklus al die kleine gaatjes. Maar ze horen nu eenmaal bij een GLE. ;)


Hey >:( Beledig je eigen ... euh.. oh :-X ;D


Gr ;)

PS: Ja schoonmaken is echt een hels klusje :P ::) Is daar niets voor?

850g3

Zoutzuur werkt supergoed....of het op de lange termijn gezond is voor banden/velgen/longen weet ik niet. Ik weet dat ze het bij sommige wasstraten gebruiken.

Hen3

Citaat van: 850g3 op 11-07-2005 14:17:00
Zoutzuur

Slik... wel erg rigoreus, nietwaar?  ???

850g3

#25
Bij mijn vorige auto heb ik het er altijd verdunt opgespoten. In 3 jaar dat de velgen er iedere week mee werden gewassen, was er niets aan te zien...behalve dat ze scoon waren. Maar er zijn een hoop middeltjes op de markt om velgen te reinigen.

Overigens schijnt dieselolie en WD40 ook goed te werken.

Peertje

Citaat van: thuur op 11-07-2005 13:48:58
PS: Ja schoonmaken is echt een hels klusje :P ::) Is daar niets voor?

Laten doen.... ;)
Heb jij daar, als King zijnde, geen personeel voor dan?
Hé? Geen banner meer?

thuur

Citaat van: SnakeByte op 11-07-2005 14:34:28
Citaat van: thuur op 11-07-2005 13:48:58
PS: Ja schoonmaken is echt een hels klusje :P ::) Is daar niets voor?

Laten doen.... ;)
Heb jij daar, als King zijnde, geen personeel voor dan?

Zou ik een GLE rijden als dat zo was denk je? :-X ::)


Gr ;D

The Driver

#28
jullie lijken niet echt enthausiast over de volans... ;D

Heb ik ook die afwijking? nu ik 17''  215/45  17   heb ipv de 16'' 205/55 16 ??