Waarom is een downpipe zo duur?

Gestart door Laserblue, 09-07-2005 19:53:38

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Heb er nu ook een.
Turbo komt beduidend sneller op druk. Da's natuurlijk een dikke plus.
Daarnaast ben ik voorzien van een donkere brom een een redelijke brul bij flink accellereren. Dat is in mijn optiek dan weer een flinke min. Ik ben niet zo van de decibel-tuning.

Wil ik hem weer kwijt? Nee!
Maar mogelijk dat ik in de toekomst toch wat ga verzinnen voor het toegenomen volume.

)()()sT

De auto hoor je inderdaad iets meer.... Zoals ik in mijn topic al postte klinkt ie precies als de 855 GLT aut. van mijn ouders nu.
Bij 120 km/u hoor je 'm  ietstje resoneren, maar zeker niet storend. De betere drukopbouw compenseert een hoop  ;D

Ben wel benieuwd wat voor oplossing je vindt voor geluidsreductie binnen.

JoostG

Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

ddh

daarom heb ik hem weer verkocht en oude er weer onder gezet vondt niet passen bij de auto z n brul ;D

JW

als er te veel geluid uit komt, er bestaan toch ook goede 3" dempers (spiraflow is volgens mij goed om dreunen tegen te gaan), dan zet je die er toch bij? Lijkt ook een beetje op een katalysator dus hoef je die ook niet meer perse te kopen  :eusa_shhh:
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

RobbertC70

Ik heb de 3'' DP icm de uitlaat van Ferrita en was ten eerste erg te spreken over het geluidstoename.
Ik hoorde mijn wagen voorheen absoluut helemaal niet. Nix geen roffel als ik reed!
Nu na de tuning is het helemaal een feest, gewoon mooi diep donker geluid niet overdreven plus dus wellicht een paar extra paardjes...
(Alleen stationair in de parkeergarage dringt het geluid tot diep van binnen, voel je tot in je maag resoneren)
Maar grote kans dus dat de DP moet veranderen als ik er besluit een grotere turbo op te zetten? (turbo is nog standaard)

En waarom zo duur, omdat'ie zo strak en glimmend is??

volvoc70T5

Als je zo`n katloze 3" DP monteert, moet je dan niet elk jaar voor de APK dat ding weer omwisselen of komt hij er dan zo doorheen?

reneetje

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

elianmars

Zoals ik al meer heb gezegd hier op het forum, de keurmeester wilde mijn wagen met katloze dp niet keuren, ook al zouden de behaalde waarden goed zijn. Een kat moet sowieso optisch aanwezig zijn.

johan283

ouwe zeuren die apk keurmeesters  :evil: Al die milieu eisen kosten veel geld en leveren geen tot weinig rijplezier op :'(

JoostG

Tip voor iemand met een 850 turbo.

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volvo/216394483-tk-simons-2-5-inch-downpipe-voor-15g-turbo.html

Wie weet heb je er wat aan, ik kwam hem zojuist op MP tegen.

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

bassie81

2,5 inch is toch gelijk aan origineel??

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

bassie81

waarom dan een gebruikte simons van MP kopen???

QUATTRO

Citaat van: thuur op 03-02-2007 18:39:18
Citaat van: Wout309t op 03-02-2007 14:29:36
Ik maak ze goedkoper hoor ;)
Of is dat reclame?

Als je dat commercieel doet wel ja ;)

Let op met JT: ze hebben ook gealuminiseerd staal. Tussen aluminium en staal zit een potentiaalverschil, dit i.c.m. de hitte van de turbo kan een vrij korte levensduur opleveren.

Gr 8)

Wij monteren bijna alleen maar JT-Superflow uitlaten, de downpipes zijn bijna altijd van RVS.
De rest van het systeem is uit een of andere legering welke niet gouw roest. Compleet systeem met downpipe in  3 inch zit met 2 dempers en sportkat op ongeveer 750/800 euro.