Wie heeft losse Maxspeedingrods H-profiel drijfstangen en kan ze voor mij wegen?

Gestart door VolvoFreak89, 12-07-2024 00:40:19

Vorige topic - Volgende topic

VolvoFreak89

Heeft er iemand hier toevallig nog H-profiel drijfstangen die bijv in de groupbuy gekocht zijn, maar nog niet ingebouwd zijn?

Zo ja, kan zo iemand misschien contact met mij opnemen?

Ik moet een nieuwe krukas en die balanceren, en weet alle gewichten behalve die van de H-profiel drijfstangen. Er is dan een weegmethode waarmee het gewicht van de dikke en dunne kant bepaald kan worden. Mag ook gewoon via dit topic zodat iemand anders er misschien ook ooit wat aan heeft.

Mijn hoop is dat iemand dezelfde drijfstangen heeft als ik, zodat ik niet de rest van mijn blok uit elkaar hoef te halen (= nieuwe koppakking, honen, zuigerringen, etc) puur om die dingen te wegen.

V70R^2

Ik heb wel een paar setjes liggen.

Per set zijn ze op 1 gram nauwkeurig afgewogen onderling, echter kunnen ze per set makkelijk 10+ gram afwijken.

VolvoFreak89

Super fijn!

Je bedoelt dat een losse drijfstang 10 gram minder of meer weegt ten opzichte van een losse drijfstang uit een andere? Of heb je het over de complete set?

Het is inderdaad niet ideaal, al is 10 gram opzich nog relatief binnen de marge van de hoeveelheid die ik van plan was te overbalanceren. Het belangrijkst voor mij is verhouding tussen big-end en small-end.

Van wanneer zijn ze? Heb je een foto van de oudste set die je hebt? Kan ik in ieder geval visueel vast even vaststellen of ze hetzelfde zijn. Ik heb een van de eerste sets die Maxspeedingrods heeft gemaakt.

V70R^2

De sets zijn allemaal van dit jaar.

10 gram per set, uit de set zelf zullen ze onderling max 1 gram verschillen.

Ik heb er een paar gewogen voor je, 584 / 588 en 591 gram krijg ik uit de verschillende sets voor een 139,5mm.

Big en small end zou ik even een opstelling voor moeten maken, maar heb ik nu even geen tijd voor..

VolvoFreak89

Begrijpelijk, toch bedankt! Ik wil je er ook best een vriendelijke compensatie voor je tijd voor geven, nog altijd goedkoper dan blokje  totaal uit elkaar natuurlijk.

Zou je een fotootje kunnen maken zodat ik in ieder geval visueel kan vaststellen of het ontwerp gelijk is gebleven?  ;D

Overigens, is dat gewicht met of zonder ARP bouten? Ik heb zelf ARP L19's.

En gezien je aangeeft dat je meerdere setjes hebt, schot in het donker want ik kan ze alleen bij autodoc en dergelijke vinden... heb jij nog een setje Glyco H046/6 STD op de plank liggen die je zou willen verkopen?