Nieuwe T5R eigenaar uit België, Bollocks stelt zich even voor!

Gestart door Bollocks, 16-07-2024 00:11:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bollocks

Goede middag 850 liefhebbers,
een tijdje er tussenuit geweest... kan ook eens deugd doen!

Bedankt voor de tips en info.

En ja, die lak is als nieuw, en ik heb geen indicatie dat hij ooit herspoten geweest is (of het moet professioneel gedaan zijn) noch dat er ooit ongevallen mee gebeurd zijn... Een snelle controle van de dorpels (rubber dichting opzij getrokken) toont geen sporen van roest, noch poeder van opliggend roest. Ook de andere gekende plaatsjes in de vleugels, bumpersteunen, trekhaakmontagebeugels, ... zijn ook vrij van roest...Het is natuurlijk geen nieuwe wagen, maar ik ga er van uit dat deze wagen (gezien de km stand - eerste 4 jaar 35.000km Duitsland, de volgende 19 jaar Zweden 87.000km, en dan 10.000km op 6 jaar in NL) meer binnen gestaan heeft dan buiten in de regen, laat staan in sneeuw en ijs gereden heeft... Bij gelegenheid kan hier zeker verder naar gekeken worden om preventief op te kunnen treden...

De zetels zijn gebruikt... 132000km... dus voor Volvo kwaliteit zijn de juist 'ingezeten'... (ik heb ooit met een V70 mk2 met beige lederen interieur 224000km gereden en toen ik heb ging inleveren na de leaseperiode vroegen ze me of er een nieuw interieur in zat??? Die kwaliteit zal je vandaag niet meer terugvinden...)

De automaatolie is vervangen, groot onderhoud gehad (olie, alle filters, distributieset, motorrubber boven, remmen compleet, veerpoten vooraan, bougies, rotor en bougiekabels... zo goed als alles is vervangen...), pcv is in orde, mechanisch denk ik dat het nodige gecontroleerd en vervangen werd indien nodig...

Turbo meter werkte niet bij testrit, is opgelost, vermoedelijk een lek in een vacuumleiding, maar het is inderdaad geen slecht idee om de andere slangen ook eens na te kijken op ouderdomssporen.

De kachel en bijhorende slangen en koppelingen, moet ik eens nakijken. Op het zicht (langs motorkant) zijn ze nog in goede staat, maar langs de binnenkant heb ik neen idee. Goede tip! Bedankt!

En dan nog de benzineleiding... dat is er eentje waar ik geen risico's mee pak, mijn beestjes krijgen alleen 98 te drinken, en sinds ik een Opel Kadett 12S (met dubbele weber) uitgefikt heb door een gesprongen leiding, is de benzineleiding iets dat ik regelmatig kontroleer en bij de minste twijfel vervang!

Een tip trouwens, Blazecut T-series, de enige veiligheid tegen brand in je wagen, ik heb het al in al mijn oldtimers ingebouwd, gelukkig nog nooit nodig gehad, maar kennissen wel, dan dan ben je blij dat je VW T1 busje enkel wat rookschade heeft ipv volledig voor de scrapper is...

Lijkt allemaal vrij goed te zijn, al is er wel een probleempje opgedoken dat zicht niet had voorgedaan bij de testrit... ABS sensor en TRACK lampje ... ABS sensoren uitgemeten en die zouden wel eens defect kunnen zijn... oplossing wordt aan gewerkt, met dank aan de mensen waar ik de wagen kocht!

@ SjoerdW, het is die uit Nijmegen!
En het is inderdaad een plaatje!

Ik hou jullie verder op de hoogte...

Ter info voor de Belgen, ik wou de wagen pre-registreren, om de inschrijving te vergemakkelijken, maar daar wordt expliciet naar een COC gevraagd. Dus maar naar Technische controle info gaan vragen voor een "Validatiekeuring"... en daar kreeg ik de info dat als ik de wagen niet nu wil inschrijven, wacht tot hij 30 jaar is (wat de bedoeling is) die kosten niet te doen! het kan, maar als de wagen 30 jaar wordt, kan ik gewoon naar keuring komen en keuring voor inschrijving als oldtimer vragen, dan is er geen enkel probleem! De stationschef vroeg trouwens om bij hen langs te komen, hij zou er persoonlijk voor zorgen dat alles in orde kwam, als Volvo liefhebber wil hij ook wel eens een 850 in zijn station krijgen!

Groetjes, en tot binnenkort!
Weer een probleemje opgelost!

Life 's too short to drive boring cars!

marc-850

Wat een plaatje!!
Zijn de bovenlichten achter origineel? Lijken me nu van een V70.

Youk

Zijn inderdaad V70 achterlichten, bij 850 was het altijd een oranje knipperlicht, maar al die units vervagen.

Bollocks

Dag Marc-850, geen idee, zou wel eens kunnen, gezien de ouderdom en de staat waarin deze zich bevinden...

Ik heb wel al regelmatig foto's zien passeren (vooral op USA websites) met deze lichtblokken ipv de Europese 'oranje' knipperlichtglaasjes... of zijn die dan ook allemaal vervangen door de V70 blokken?
Ik moet eerlijk zeggen, ik vind de transparante glaasjes wel beter staan op de zwarte dan die oranje... maar dat is natuurlijk smaken en kleuren.... :eusa_dance:
Life 's too short to drive boring cars!

Youk

Alle 850's waar transparante knipperlicht glazen in staan in de achterblokken zijn vervangen door V70 blokken.  Er is geen enkele 850 afgeleverd met transparante knippers achteraan.  De transparante knippers zijn er pas gekomen vanaf de V70.

Bij de mijne vind ik het nog netjes staan de oranje knippers, maar ik heb dan ook een CY die ik graag zo origineel mogelijk wil houden.

Died850

Mooie 855 T-5R! Gefeliciteerd.

Overigens heb je met 855 (oranje) achterlichten van bouwjaar '96 geen last van vervagen. Staat gestempeld in het glas.