Kopelings set waar kopen

Gestart door francois, 02-05-2024 22:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

Citaat van: francois op 07-07-2024 17:59:07https://www.estateservices.nl/aandrijving-volvo-onderdelen/koppeling/koppelingsets/koppelingsets-benzine/koppelingset-benzine-volvo-850-c70-s70-v70-1998.html
Zou deze wat zijn voor mijn 850 t5 2 liter

Volgens mij moet dat een prima match zijn, ze noemen de 2.0 liter turbo ook in het lijstje van ondersteunde modellen.
Tenzij je heel zwaar gaat tunen kom je niet zo snel buiten het werkbereik van de originele koppelingen.
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

francois

Jerra we gebruiken de auto bijna niet , op vakantie gaan met de caravan meer niet

Jerra

Tjah je zei al dat die niet slipte, ik kan niet in je portomonnee kijken natuurlijk...
je kunt je huidige koppeling ook overzetten op de nieuwe bak, zeker als je zelf sleutelt, anders wordt het toch weer duur (als die twee keer moet)

Zelf: ik zou het er niet om laten, bakwissel is al ingrijpend genoeg en zou het niet twee keer willen doen. Dus ik zou gaan voor die verse koppeling
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

francois

Doe alles zelf , bak wissel geen probleem , zou wel jammer zijn als hij versleten is en ik heb geen nieuwe bij de hand , dan moet hij een paar dagen langer op de brug blijven staan ,

francois

Nieuwe bak erin  :eusa_dance:
Nu kom ik tot de ontdekking geen gat voor speed sensor
Kan ik die ergens anders pakken abs of zo

Menno3274

Ik heb hem toen bij de abs computer van een van de achter sensoren gepakt. Dan heb je bij eventuele wielspin ook geen last van een flippende teller. ;D

francois

Citaat van: Menno3274 op 22-07-2024 20:17:21Ik heb hem toen bij de abs computer van een van de achter sensoren gepakt. Dan heb je bij eventuele wielspin ook geen last van een flippende teller. ;D

Heb je daar geen foto van en evt de kleuren , zou top zijn

francois


francois


The_former_saint

Ik heb bij mij de sensor van links achter gebruikt, groen/rood en groen/geel

francois

Citaat van: The_former_saint op 22-07-2024 21:56:02Ik heb bij mij de sensor van links achter gebruikt, groen/rood en groen/geel
Citaat van: The_former_saint op 22-07-2024 21:56:02Ik heb bij mij de sensor van links achter gebruikt, groen/rood en groen/geel
Hoe moet ik dat zien speeds heeft maar 2 aansluiting

The_former_saint

De abs-draad die groen met rood is naar 1 draad van de speedsensor en de abs-draad die groen met geel is naar de andere draad van de speedsensor

francois

Citaat van: The_former_saint op 23-07-2024 10:14:05De abs-draad die groen met rood is naar 1 draad van de speedsensor en de abs-draad die groen met geel is naar de andere draad van de speedsensor
Oke toppie  :eusa_dance:  :eusa_dance:

francois

En het werkt weer , thanks  :eusa_doh:

Menno3274

#29
Was bij mijn 850. Al weer een jaar of 5 geleden denk ik. Maar het is al gelukt zie ik. Gelukkig. :D
Ik reed toen een tijdje zonder teller. ;D