V70 contactslot draait door

Gestart door Reinier850, 08-12-2024 14:53:04

Vorige topic - Volgende topic

Reinier850

Hoi allemaal!

Mijn V70R AWD uit '99 heeft wat problemen met het contactslot.
Hij draait soms door bij het uitschakelen. Soms moet je hem een paar keer heen en weer draaien en frunniken totdat hij uit gaat.
Dit was al toen ik hem kocht, maar het lijkt erger te worden en soms draait hij nu ook vooruit door.
Heel soms gaat het contact na een aantal minuten vanzelf weer aan, met als gevolg dat de radio en airco de accu leegtrekken.
Tijd dus om er wat aan te doen.

De vorige eigenaar heeft het elektronische deel al ooit vervangen, maar ik vrees dat toch het hele slot nu aan de beurt is.

Is het noodzakelijk om dit bij een dealer te doen (ik vermoed dat er ook een nieuw setje sleutels bij komen die ingeleerd moeten worden)?
Zal wel weer in een huilende portemonnee eindigen  :eusa_boohoo:

Ben benieuwd naar jullie ervaring hiermee!

volvobug

Welke garantie heb je dat de vorige eigenaar het elektrische deel als eens heeft vervangen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Maestro12

Als je het lowbudget wilt doen.
Nieuwe sleutel zonder chip en de oude sleutel/chip in de buurt van de antennering in de stuurkolombehuizing plakken, werkt prima, nadeel je startblokkering werkt niet.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

Reinier850

Citaat van: volvobug op 08-12-2024 18:08:14Welke garantie heb je dat de vorige eigenaar het elektrische deel als eens heeft vervangen?

Onderhoudsgeschiedenis met factuur.

Reinier850

Citaat van: Maestro12 op 08-12-2024 23:10:47Als je het lowbudget wilt doen.
Nieuwe sleutel zonder chip en de oude sleutel/chip in de buurt van de antennering in de stuurkolombehuizing plakken, werkt prima, nadeel je startblokkering werkt niet.

Ja, zag ik ook al voorbij komen, wellicht een goede optie als de sleutel vervangen moet worden.

Ben ondertussen nog wat verder gaan spitten op andere forums.
Las dat vaak de sleutel/cilinder zelf nog prima zijn, maar het mechaniekje tegen diefstal wat ervoor zorgt dat hij doordraait wanneer je met iets anders dan je sleutel erin roert vervangen moet worden.
Bij een 850 heb je die cilinder er blijkbaar relatief makkelijk uit, maar ik zag dat je bij een V70 afbreekbouten eruit moet boren voordat je de cilinder eruit kan halen, wat iets is waar ik me zelf liever niet aan waag.
Maar vroeg me af of het dan niet verstandig is om meteen dat hele ding maar te vernieuwen als het zover komt.

Maar is er niet een kans dat er ergens gewoon wat prut zit na al die jaren wat je met contactcleaner en perslucht oid nog eruit kan werken?
Misschien wel een poging waard voordat alles uit elkaar moet.
Weet iemand misschien goed spul om de boel schoon te maken en daarna weer te smeren?