Even voorstellen: Pepijn

Gestart door Pepijnz1, 06-01-2025 15:48:01

Vorige topic - Volgende topic

Pepijnz1

Hi allemaal,

Ik ben Pepijn, 22 jaar. Ik ben vorig jaar in het bezit gekomen van mijn droom auto, een Volvo 850R handgeschakeld. hij heeft ondertussen 374k gelopen dus pas net warm gelopen. Dit is overigens niet mijn eerste Volvo, mijn eerste auto was een 144 in vel blauw. Maar ik moest deze helaas verkopen omdat aan het wegrotten was en ik hem niet binnen kwijt kon.

Ik ben blij dat ik zo'n prachtige wagen mag rijden maar hij is nog lang niet af. Er zijn genoeg punten die aangepakt dienen te worden zoals de wegligging. Hij verbruikte erg veel olie, dat is nu al minder geworden door meer km'ers te maken en een motor flush. Maar hij mag van mij minder gebruiken.

Menno3274

Welkom, ook lid van de Volvo 850 club of Volvo club Nederland zo te zien. Ik rij ook regelmatig mee. ;D

Veel plezier met de wagen en het sleutelen. Ik zou even kijken voor het rooster in het midden van de voorbumper, scheelt weer een snel lekke condensor. :)

volvobug

Welkom, altijd leuk zo'n R.

Olieverbruik met die leeftijd zijn klepsteelrubbers per definitie verdacht (lees: aan vervanging toe). Onderblok, m.n. zuigerveren kan met die km stand nog goed genoeg zijn, mits goed onderhouden en verstandig mee gereden. Een compressiemeting kan helpen bij een eerste indruk.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Pepijnz1

Citaat van: volvobug op 06-01-2025 21:40:35Welkom, altijd leuk zo'n R.

Olieverbruik met die leeftijd zijn klepsteelrubbers per definitie verdacht (lees: aan vervanging toe). Onderblok, m.n. zuigerveren kan met die km stand nog goed genoeg zijn, mits goed onderhouden en verstandig mee gereden. Een compressiemeting kan helpen bij een eerste indruk.

klopt ja, die zijn ook aan vervanging toe. Daarnaast heeft de turbo ook speling dus die zal ook vervangen worden.

Jerra

Welkom op het forum! Een mooie T-5R zo met de volans eronder  ;D
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

viermaal

Mooi hoor
Geniet vd hobby en t rijden :eusa_dance: