Defecte stoelverwarming.........

Gestart door David, 14-12-2002 10:04:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

David

De stoelverwarming van onze 850 (1993) is stuk.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de verwarmingsmatjes???

Groeten David.
Ook de verste reis begint met de eerste stap.

denkweb

#1
Laten doen door de dealer: Matje defect = ca. 115 euro, blijkt echter je thermostaat van het matje defect dan kan dit iets hoger uitvallen.

Zelf doen kan wel maar is een rotklus..

Paco

#2
Kijk! komt vaak voor volgens mij. Bij de T-5R waren ze beide stuk... Dealer zei dat het 9 van de 10 keer aan de stekker ligt onder je stoel. Dus de draadjes zijn redelijk gaar ofzo... ff nakijken dus en opnieuw aansluiten. Ze doen het ook weer perfect! Van de 2.5 20v is er ook een stuk... ga ik nu zo maar is direct naar kijken! Je hoort wel of het me zelf gelukt is. Zou je dus heel wat centjes uitsparen  ;)

Paco

#3
Stoel eruitgehaald... althans losgemaakt zodat je er goed bij kan... toen bleek dus inderdaad de bedrading kapot te zijn... ff gemaakt en hij deed het weer  :o :o :o

Slechts 15min werk per stoel!

Succes ermee...

David

#4
Hartelijk dank voor alle reactie!
Ik heb de hele stoelverwarming doorgemeten.
Het thermostaatje en de verwarming ik de rugleuning zijn in orde, ook de bedrading is helemaal jofelnootje.
Het is de verwarming in de stoelzitting :(
Ben nog aan twijfelen of ik naar de dealer zal gaan of dat ik zelf het verwarmingsmatje zal vervangen.......

Groetjes David
Ook de verste reis begint met de eerste stap.

christ

#5
Zeker weten dat de bedrading/stekkers onder de stoel oke zijn??

Dan kan je inderdaad de matjes vervangen, maar laat het maar door de dealer doen, is namelijk een klote klus en het wordt er niet mooier op!!!
Succes

David

#6
Ik heb de stoelverwarming inmiddels gerepareerd :D
Eerst de stoel eruit gehaald en toen de bekleding er gedeeltelijk afgehaald. Dat doe je door de krammetjes aan de voorzijde en de zijkanten los te halen.
In de stoel bevindt zich een verwarmingsmatje. Deze zit op het schuimrubber geplakt.
Precies op de plooi van de bekleding was de verwarming doorgebrand. Kwetsbare plek vermoed ik.
De defecte verwarmingsbedrading heb ik met behulp van wat verzilverde hulsjes wat aangeknepen en vervolgens gesoldeerd. Ik heb verzilverde hulsjes gebruikt omdat de bedrading eigenlijk niet te solderen is.
De matjes zijn overigens los te koop bij de dealer (ongeveer € 40,-)
Iedereen fijne feestdagen en een veilig volvo850 jaar!
Ook de verste reis begint met de eerste stap.

Paul_H

#7
Iemand ook ervaring met achteraf Stoelverwaming in te bouwen?

denkweb

#8
Gaat net zo makkelijk als indien aanwezig, moet alleen op zoek naar de schakelaars!!

Edwin

#9
CiteerGaat net zo makkelijk als indien aanwezig, moet alleen op zoek naar de schakelaars!!

Ik heb dat ook al vaker gevraagd en iedere keer zo'n vaag antwoord als dit. Dus:
1. Zijn de matjes altijd aanwezig en dienen ze alleen d.m.v. schakelaars aangesloten te worden?;
2. zo nee, wanneer zijn ze wel aanwezig (type/bouwjaar) en is het anders moeilijk zelf die matten erin te wurmen?
3. Wat kost achteraf door dealer in laten bouwen (heeft iemand dit al eens gedaan?).
4. Het is top dat iedereen zo enthousiast antwoord en helpt maar als je iets/het niet zeker weet, zeg dat dan gewoon en geef niet een of ander vaag antwoord waar de vraagsteller dan helaas nix aan heeft endus later weer moet gaan vragen???

gr. Edwin.  8)

denkweb

#10
CiteerIk heb dat ook al vaker gevraagd en iedere keer zo'n vaag antwoord als dit. Dus:
1. Zijn de matjes altijd aanwezig en dienen ze alleen d.m.v. schakelaars aangesloten te worden?;
2. zo nee, wanneer zijn ze wel aanwezig (type/bouwjaar) en is het anders moeilijk zelf die matten erin te wurmen?
3. Wat kost achteraf door dealer in laten bouwen (heeft iemand dit al eens gedaan?).
4. Het is top dat iedereen zo enthousiast antwoord en helpt maar als je iets/het niet zeker weet, zeg dat dan gewoon en geef niet een of ander vaag antwoord waar de vraagsteller dan helaas nix aan heeft endus later weer moet gaan vragen???

gr. Edwin.  8)

Ik probeerde duidelijk te maken dat het handig is om eens te informeren of er ergens schakelaars te vinden zijn, tweedehands weliswaar. De stekkers zitten in bijna elke 850/70 standaard onder de voorste twee afdekplaatjes in het middenconsole, in de stoelen is vaak geen voorbereiding (lees: matjes, bedrading, thermostaat(ruimte)) aanwezig, maar dit is altijd zelf te realiseren.

Succes!