FreddiFish en zijn Volvo's

Gestart door FreddiFish, 27-02-2025 19:14:00

Vorige topic - Volgende topic

FreddiFish

Goedendag allemaal,

Na wat geduld nodig te hebben gehad, nu toegelaten tot het forum.
In mijn jeugd opgegroeid met tientallen volvo's en sinds vorig jaar in het bezit van een V70 classic nadat ik mijn oude auto (niet volvo) in de prak reed.
Een "saaie" grijze v70 2.4 170pk automaat op lpg. Intussen 20000 bijgereden en heel veel onderhoud gepleegd. Dat mag voor 5+ ton op de klok. Maar wat een fijne auto!
Als kleine jongen had ik altijd een gele 850 als bureaubladachtergrond, dus dat bleef kriebelen... Dus een twee maanden terug stond er ineens een tweede volvo voor de deur. Niet die gele 850, maar wel een saffron V70R. Wagen eerst geschorst om wederom heel veel onderhoud te plegen.
Sinds deze week weer op de weg, gewoon voor dagelijks gebruik. wagen heeft meer dan 4.5 ton op de klok dus bang voor extra kms hoef ik niet te zijn. Stilzetten onder een doek kan altijd nog. De grijze v70 geschorst en even wat welverdiende rust. Misschien gaat mijn vriendin erin rijden, maar voor nu hou ik hem op reserve.
Tijdens alle uren onderhoud al veel gelezen en bijgeleerd van dit forum, allen al veel dank daarvoor!

Menno3274

Welkom, veel rij en sleutel plezier. :)

volvobug

Er gaat niets boven een Saffron R 8) welkom hier. Is het een FWD of AWD?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jerra

Welkom, mooie aanwinst zo'n Saffron :) Plaatje?
T-5R (855) - 2.0 - MT - Dark Olive Pearl - '95
780 - 2.8 - AT - Champagne Beige Metallic - '87

FreddiFish

Citaat van: volvobug op 28-02-2025 09:46:03Er gaat niets boven een Saffron R 8) welkom hier. Is het een FWD of AWD?

FWD met handbak, behoorlijk zeldzaam apparaat dus. Heb ik al mogen ondervinden bij het zoeken maar een aandrijfas. Uiteindelijk maar zelf homokineten vervangen en nieuwe ashoezen eromheen van passende maat.

Citaat van: Jerra op 28-02-2025 12:49:44Welkom, mooie aanwinst zo'n Saffron :) Plaatje?

Ja ben er blij mee!
 https://imgur.com/a/IBJIZo1
Hier te zien naast de grijze op de dag van aankoop ;)

FreddiFish

Gisteren een kastje opgehaald, paste niet achterin dus dan maar de kar erachter. Afneembare  trekhaak werkt wel top!

Plaatje