Dagteller, kilometerteller

Gestart door Michel, 16-04-2025 13:25:06

Vorige topic - Volgende topic

Michel

Ik had problemen met de dagteller/kilometerteller die niet meer werkten. Heb de tandwieltjes vervangen ( was er inderdaad één kapot), Echter doen beide tellers het weer niet. Tandwielen zijn nog heel, en er zijn ook geen oude restjes van de vorige tandwielen aanwezig. Probleem doet zich voor als ik de dagteller op 0 zet. Hij blijft dan enkele kilometertellers op 0 en begint dan spontaan weer op te tellen. Is hier iets anders aan de hand?. (Is er misschien een probleem met het motortje op de foto?)

de Boeing

Ik heb een vergelijkbaar fenomeen. Al heb ik nog niet de moeite genomen om het dashboard terug los te halen om te kijken wat het is. Toen ik destijds de grote dashboard ophangpunten fix uitvoerde had ik ook ineens het tandwieltje vervangen. Niet veel later daarna bleef deze ook weer af en toe stil staan (idd na op nul zetten, maar soms ook willekeurig na koude periode?!). Dacht/denk zelf dat het tandwiel wat ik erin zetten van slechte kwaliteit zou zijn (ali express kwaliteit van 2008 ergens, zolang had ik het al op de plank liggen). Misschien dat er weer 1 tandje half aan't afbreken is?! Dacht dat er later betere tandwielen kwamen, uit messing (of zo iets) ...

Sindsdien staat hij weer af en toe stil en mis ik weer paar duizend km op de teller (digitaal telt ie gelukkig wel gewoon door). Dus ik lees hier graag mee naar de uiteindelijke oplossing  ;D  

Michel

Heb vanmiddag de kilometerteller eruit gehaald en de dagteller en kilometerteller goed bekeken. De tandwielen had ik al een keer vervangen (paar honderd kilometer oud), ze zagen er nog goed uit en zijn niet kapot. Ook de andere tandwielen in het tellerhuis doen hun werk en zijn niet beschadigd, en er zat ook geen vuil in het tellerhuis.Heb de dagteller een paar keer op nul gedrukt en handmatig de tellerstand veranderd, en alles loopt mooi mee.Ik vermoed toch dat er iets mis is met het motortje dat aan de zijkant is bevestigd.