Donkergroene 850 estate

Gestart door RobertoGiannio, 16-05-2025 14:03:18

Vorige topic - Volgende topic

RobertoGiannio

Zat al een tijdje - zo'n 30 jaar - te azen op een mooie 850, komt ineens deze knappe donkergroene van mijn buurman vrij, omdat hij er twee heeft. Wat denk je... zal ik het doen?

Mijn intro in deze groep. Mijn vader is 30 jaar geleden volvo 940 gaan rijden en beloofde mij een 240 estate, een jaar of twee voordat het familiebedrijf onderuit ging, dus die kwam nooit. Kep indertijd de toen nieuwe 850 getest in een proefrit en vond die toen al gelijk helemaal leuk.
Nu, zoveel jaar later, zet mijn overbuurman telkens zijn prachtige groene bolide vlak voor mijn deur èn vertelde vorige week doodleuk, dat hij helemaal geen tijd heeft voor deze schoonheid.

Ben net uit de schulden, heb het niet breed, dus twijfel nog. Maarrr het jeukt wel...! Kun je je voorstellen...? Kep gelukkig even bedenktijd. Maar het groeit gestaag op mij, heb er al in gereden en ben er bijna...

Groeten uit Wormerveer,

rj alias roberto voor vrienden

Jelle_v_E

Ha Roberto,

Ik blijf graag realistisch dus hierbij mijn mening. Het rijden en onderhouden van een 850 is wel degelijk duurder dan de gemiddelde autorijder overheeft voor een auto. Nieuwe onderdelen zijn duurder, brandstofverbruik is zo'n 1:10, aangeraden wordt 98 te tanken a 20 cent duurder per liter.

Ik heb een jaar een Aygo gehad en sinds januari een 850 T-5, ik ben in deze maanden al vele malen meer kwijt aan brandstof en onderdelen. Arbeidsloon buiten beschouwing gehouden want dat doe ik zelf.

Laat vooral weten als je meer vragen hebt!