S70: Even voorstellen

Gestart door Bartboos, 11-07-2005 14:08:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bartboos

Hallo roffelaars!

Zal me even voorstellen: ben Bart (31) uit Goes en al sinds jaar en dag Volvo-gek! Heb per 1 augustus een nieuwe baan als systeembeheerder en moest op zoek naar een auto (heb nu een leasebak, Volvo S40 2.0d MY 2005, zal de geweldige trekkracht wel missen). Vanwege de reisafstand (Goes-Breda) was ik op zoek naar een -70-serie op LPG G3. Bij Volvo dealer Bluekens in Bergen op Zoom tegen een nette S70 2.5 aangelopen met complete onderhoudshistorie, 1e eigenaar etc, heeft 247.000km gelopen, geen probleem lijkt mij zo. Krijg er ook nog 6 maanden garantie op... Volgende week komtie, ik ben erg benieuwd! Maar de S70 is niet nieuw voor mij, mijn partner heeft een S70 TDI ('97) en mijn schoonpa een S70 2.5 20V ('97), kunnen we binnenkort eens een fotootje maken van de 3 S70's! Mijn eigen pa rijdt trouwens een V70 2.5D (van 2000, nieuw model), zit dus in de familie!  ;)

Hier een paar fotootjes:








Wat vinden jullie er van?

Claudia

Oei!
Mooie zeg!!!

Welkom!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

J. Hoeksema

Join the club!!!!!

Lijkt wel een beetje op de mijne ;)

Welkom!!!

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Christiaan

Mooi, mooi, mooi.
(persoonlijk vind ik het jammer van die gastank dat 'ie niet onder de vloer zit)
Christiaan

Peertje

Mooi hoor!

Welkom op 't forum.

Compleet met foto's en je hebt 'm nog niet eens. Top!
Hé? Geen banner meer?

Bartboos

Kan iemand trouwens zien wat voor LPG-installatie dit is? Ik dacht zelf een Vialle LPI, maar weet het niet zeker...

mehn

Citaat van: Bartboos op 11-07-2005 14:40:02
Kan iemand trouwens zien wat voor LPG-installatie dit is? Ik dacht zelf een Vialle LPI, maar weet het niet zeker...

Of het LPi is kun je onder de motorkap zien. Er zitten dan 5 injectoren op je inlaatspruitstuk  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

J. Hoeksema

#8
Citaat van: Bartboos op 11-07-2005 14:40:02
Kan iemand trouwens zien wat voor LPG-installatie dit is? Ik dacht zelf een Vialle LPI, maar weet het niet zeker...

De gastank is exact dezelfde als die van mij!!!!!
Inhoud 70 liter en precies zo geplaatst.

Heb je een brandstof meter voor je gastank met 5 ledjes 1 rood en de rest groen?
Verder  kan je in de motorruimte even zoeken naar een sticker van de fabrikant van je Gas installatie. (meestal aan de rechterkant te vinden als je voor de motor staat)

Ik heb er overigens een Vialle LPI (G3) installatie inliggen!!! ;D



Bartboos

Ja inderdaad een brandstofmeter met 5 ledjes 1 rood rest groen. 70 liter bruto, daar houd je dus netto zeg maar 56 liter aan over? Kilometertje of 450 zou ik daar dan wel op moeten kunnen rijden hoop ik (tis een 2.5 10V, verbruik op LPG 1:8 ( 12,5l/100km) schat ik zo, ik rij per werkdag zeg maar 180km waarvan 175 snelweg... Moet wel lukken hoop ik dan.

Zijn er trouwens nog dingen waar ik speciaal op moet letten bij de S70 2.5 10V (zodat als er wat is dit tijdens de 6 maanden (Volvo-)garantieperiode vervangen kan worden)? Ik heb al elders op het forum gelezen dat de airco-installatie een zwak punt is. Distributieriem is 7000km geleden vervangen (240.000km beurt bij de dealer) zag ik in het boekje, dus daar kan ik weer even mee vooruit...

RRRRR_Ramon

Citaat van: Bartboos op 11-07-2005 17:27:57
Ja inderdaad een brandstofmeter met 5 ledjes 1 rood rest groen. 70 liter bruto, daar houd je dus netto zeg maar 56 liter aan over? Kilometertje of 450 zou ik daar dan wel op moeten kunnen rijden hoop ik (tis een 2.5 10V, verbruik op LPG 1:8 ( 12,5l/100km) schat ik zo, ik rij per werkdag zeg maar 180km waarvan 175 snelweg... Moet wel lukken hoop ik dan.

Zijn er trouwens nog dingen waar ik speciaal op moet letten bij de S70 2.5 10V (zodat als er wat is dit tijdens de 6 maanden (Volvo-)garantieperiode vervangen kan worden)? Ik heb al elders op het forum gelezen dat de airco-installatie een zwak punt is. Distributieriem is 7000km geleden vervangen (240.000km beurt bij de dealer) zag ik in het boekje, dus daar kan ik weer even mee vooruit...

Als je zoveel snelweg gaat rijden dan zit 1 op 10 of minder er echt wel in hoor. Mits je de hele tijd volgas gaat wegrijden bij stoplichten en 130+ gaat rijden, dan wordt het anders.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Keesjan

Welkom hier Bart,

Mooie S70 heb je gevonden. Die S40 ben je zo vergeten hoor, kan ik je beloven.
Bijzonder smaakvol interieur heb je overigens. Afgezien van de automaat, die er bij mij wel in zit, heb ik hetzelfde interieur  ;)
Qua dingetjes om op te letten, leze men het topic "aankooptips" maar eens door. Goed je ogen en oren de kost geven tijdens de garantieperiode en leg anders een notitieboekje in je auto. Als je iets opvalt, schrijf je het meteen op. Dan kun je het niet meer vergeten.
Veel plezier gewenst met de auto!

Keesjan

J. Hoeksema

#12
Citaat van: Bartboos op 11-07-2005 17:27:57
Ja inderdaad een brandstofmeter met 5 ledjes 1 rood rest groen. 70 liter bruto, daar houd je dus netto zeg maar 56 liter aan over? Kilometertje of 450 zou ik daar dan wel op moeten kunnen rijden hoop ik (tis een 2.5 10V, verbruik op LPG 1:8 ( 12,5l/100km) schat ik zo, ik rij per werkdag zeg maar 180km waarvan 175 snelweg... Moet wel lukken hoop ik dan.


Exact dezelfde installatie als ik heb dus....... ;D

1 op 10 lukt mij prima ;) ( 140 km op een werkdag waarvan 80km autoweg (100) en de rest snelweg (120) )

elianmars

Welkom hier! Mooie wagen!

Alleen idd jammer van die gastank in de bagageruimte. Of heb je die ruimte niet echt nodig?

Bartboos

Citaat van: elianmars op 12-07-2005 09:46:26Alleen idd jammer van die gastank in de bagageruimte. Of heb je die ruimte niet echt nodig?

Neuh die heb ik niet nodig... Valt me trouwens nog mee hoeveel ruimte er nog overblijft, aantal kratjes bier passen er nog wel in...  ;D