tankklep motortje - hulp gezocht :)

Gestart door Rick3, 31-12-2025 12:45:51

Vorige topic - Volgende topic

Rick3

Hi allen,

Het lijkt een beetje een standaard verhaal, net als vrouwlief de 10 klepper meeneemt om te tanken (hetgeen ze eigenlijk nooit doet, het tanken dus) opent de klep niet meer :).
Ben nu al diverse malen bezig geweest om het motortje eruit te halen of de noodoplossing te vinden om de klep open te krijgen - maar dit is me nog steeds niet gelukt.

Is er iemand in regio Zwolle die mij hier even mee kan helpen?
Heb een nieuw motortje liggen van een C70 maar ben bang dat dit een ander model is...

Grts,
Rik

big ben

Citaat van: Rick3 op 31-12-2025 12:45:51Hi allen,

Het lijkt een beetje een standaard verhaal, net als vrouwlief de 10 klepper meeneemt om te tanken (hetgeen ze eigenlijk nooit doet, het tanken dus) opent de klep niet meer :).
Ben nu al diverse malen bezig geweest om het motortje eruit te halen of de noodoplossing te vinden om de klep open te krijgen - maar dit is me nog steeds niet gelukt.

Is er iemand in regio Zwolle die mij hier even mee kan helpen?
Heb een nieuw motortje liggen van een C70 maar ben bang dat dit een ander model is...

Grts,
Rik

De vergrendeling zit achter de bekleding van de tankdop, het is een metalen stangetje waaraan je kunt trekken zodat deze ontgrendeld.
Aan datzelfde stangetje zit een behuizing inclusief motortje bevestigd die met twee schroeven te verwijderen is. Behuizing openmaken en evt uitwisselen.