Bestuurdersportier S70 wil niet meer open, mechanisme blijft op slot

Gestart door brinkie, 26-01-2026 13:55:58

Vorige topic - Volgende topic

brinkie

Ik rijd al 3 jaar in een S70 uit 1999 en sinds kort wil het bestuurdersportier niet meer open. Ook al is het palletje van de vergrendeling naar boven, de greep binnen en de hendel buiten doen niets. Als de auto op slot is, en je trekt aan de greep binnen, dan gaat het palletje omhoog. Maar de deur ontgrendelt niet.

Ik heb de deurkaart er al deels af, zodat ik precies kan zien wat er met het slot gebeurt. Ik heb ook een ander slot weten te bemachtigen, zodat ik precies kan zien wat er zou moeten gebeuren, en ook waar je met een schroevendraaier kunt drukken om het slot te ontgrendelen (heb op van een RobertDIY video kunnen zien)

Het volgende heb ik al uitgeprobeerd zonder resultaat:
Met VIDA/DICE de auto van/op slot zetten (incl. deadlock). Alle sloten reageren, ook die van de bestuurdersportier, maar die wil nog steeds niet open.
Met de sleutel de auto van/op slot. Idem.
Flink beuken op de deur terwijl ik aan de deurgreep trek helpt niet.

Het mechanisme kan ik zien, het beweegt zoals ik zou verwachten als ik met de afstandsbediening de auto van/op slot zet. Ook de deadlock gaat er op en af. Maar wat ik ook doe, de deur blijft dicht. Weet er iemand raad?
Volvo 480 GT 2.0i (1994)
Volvo S70 2.5 Europa (1999)
Volvo V70 2.0F Momentum (2010)

RoelNL

V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

brinkie

Ik schreef al "de greep binnen en de hendel buiten doen niets" :)
Dus nee. Ik kan, als ik binnen in de deur kijk, wel zien dat het mechanisme nog verbonden is. Alles lijkt verbonden te zijn en ook de actuators doen hun werk. Maar de deur blijft dicht.
Volvo 480 GT 2.0i (1994)

850blues