Crash’s shitbox? Van een shitbox naar een normaal ouwe hok.

Gestart door Crash, 08-02-2026 13:42:26

Vorige topic - Volgende topic

Crash

Citaat van: elmarconi op 22-06-2026 23:04:15https://xiaotec.co/?lang=en&a=10

Heb een OBDCheck VP11 (Veepeak) besteld op Amazon. Die staat er bij als werkend.
Ik had een Viecar te leen. Werkt niet.

--edit--
Viecar gaf foutmeldingen bij scannen en brakke trage bluetooth. 
OBDCheck VP11 (Veepeak) van Amazon 20€ werkt!
Als iemand 'm ooit even wil lenen, laat maar weten.

Had niet gezien dat hij ook de dongles verkocht.
Rood is sneller

Crash

Citaat van: Died850 op 22-06-2026 13:18:03Klepseals lijkt mij het meest voor de hand liggende. Al is een 10v altijd wel gevoelig voor wat olieverbruik.
Carterventilatie had je al aangepakt dus daar zal het niet aan liggen.

Even kijken wanneer ik tijd en zin heb om dat klusje te doen.

Ben na alle werkzaamheden aan de auto een beeeeetje klus moe geworden.
Rood is sneller

Crash

Temperatuurmeter gaf geen krimp vandaag.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Rood is sneller

Crash

Of het werkt. Geen idee. Zag het voorbijkomen en wilde het hebben.

Gevalletje van wat niet weet, wat niet deert?

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.
Rood is sneller

Dazzle

Heb ook beiden erin zitten. Voelde best verschil m.n in bochten. Minder torderen leek t. Ben benieuwd wat je ervaring gaat zijn.....

Died850

Mooie upgrade. Als je achter een trekhaak hebt zitten heb je al een soort versteviging op de achteras :D.

Crash

Citaat van: Died850 op 20-07-2026 09:21:06Mooie upgrade. Als je achter een trekhaak hebt zitten heb je al een soort versteviging op de achteras :D.

Er zit een trekhaak op  ;D

Rood is sneller

Crash

Citaat van: Dazzle op 18-07-2026 16:44:07Heb ook beiden erin zitten. Voelde best verschil m.n in bochten. Minder torderen leek t. Ben benieuwd wat je ervaring gaat zijn.....

Ik heb nu ongeveer anderhalve week met de veerpootbrug gereden en een week met de achterste stang.

Ik merk met de veerpootbrug veel verschil bij drempels, hobbels en kuilen die je oneven pakt. De deur sluit ook anders als een kant op de stoep staat.

Qua rijgedrag, het chassis geeft minder mee als je hard een bocht in gaat. Het ligt dus wat platter op de weg.

Met kuilen en bulten op de weg was het voorheen dat het zo voelde.

Na montage van de veerpootbrug, voelt elke oneffenheid zo aan.

Bij de achterkant, voordat ik de stang monteerde, voelde het in snelle bochten alsof je een trailer achter je aan had. Waar de voorkant plat op de weg lag, flext de achterkant eerst, voordat het mee de bocht in ging.

Beetje zoals dit,

En nu voelt het aan als een plank op de weg. Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

De auto is rechtdoor wat nerveuzer geworden, misschien door de combinatie met verlaging en 16" wielen.
Het stuurt wel veel strakker, wat uitnodigt om lekker sportief te sturen. Heb het idee dat ik ook veel harder rijdt, omdat het zo sportief stuurt.
Voorheen reed ik alsof ik naar classical muziek luisterde en nu rijdt ik als een bezetene met death metal muziek op de achtergrond.

Omdat de chassis ietsje stijver is geworden, merk ik dat alle krachten in de bocht nu wordt doorgeven aan het onderstel.
Met bilstein b4 en vogtland veren, is dit eigenlijk geen goede combinatie en zou ik naar betere dempers moeten kijken, mocht ik elke bocht willen blijven hoeken. 
Rood is sneller

Dazzle

Crash

Zekers!

Zie net op mp deze garnet red R voorbijkomen.

Wil het graag bekijken en kopen, maar budget komt even niet uit.

Rood is sneller