Zijruit valt af en toe naar beneden

Gestart door onnaj, 13-07-2005 10:28:39

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb nu sinds ik de 850 heb 2x gehad dat mijn rechter zijruit naar beneden valt met het open/dicht maken.

Ik heb t idee dat het aan dat witte plastic ding (ja hoe noem je zoiets) ligt wat aan de rail zit waarin het kogelgewricht normaal valt.

Iemand ervaring met soortgelijk iets?

@®-

kan je'je raam daarna weer gewoon naar boven doen of moet je je raam met de hand naar boven trekken.
Ik denk dat het met je raam mechanisme te maken heeft.
Ik zou je portier bekleding er eens af halen en kijken of je wat kan zien, je portier bekleding ligt er binnen 5 tot 10 minuten vanaf.

thuur

Ja hoor, ik heb dat ook gehad ::)

Dat kogelgewricht wat je zegt zit er dan niet diep genoeg ingedrukt. Denk eraan: eerst de borgring om het plastic geval, dan pas de kogel erin drukken totdat je plop hoort! Trek vervolgens aan de arm en controleer of de kogel blijft zitten (niet zo hard trekken als dat je geduwt hebt uiteraard ;))

Mocht 1 punt moeilijk bereikbaar zijn: Trek dat zwarte rubber plaatje in het midden bovenaan de deur er maar af, dan kun je precies bij het mechanisme ;)

Suc6!

Gr 8)

onnaj

We hebben hem gisteren er opgeduwd en de vorige keer ook al totdat ie echt er in klikte/plopte. Ik wacht even af of het nog een keer gebeurt, 't gebeurt meestal toch niet met slecht weer want dan heb ik over t algemeen t raam dicht :D. Als het nog een keer gebeurt bestel ik maar van die nieuwe witte 'dingen'.

p.s. de witte 'dingen' gaan een eigen leven leiden haha!

thuur

I know, been there done that ;D

Maar geloof me: dan zitten de kogels er echt nog niet goed in. Uit elkaar nemen en nog harder duwen ;) Borgpen zit ook goed?

De kogels zelf zullen niet verslijten of zo. Ik heb er ook een week of 2 mee gereden (je schrikt je het leplazarus :P) maar zijn gewoon niet goed gemonteerd. Nieuwe bestellen lijkt me dus zinloos.

Gr 8)

onnaj

Harder in mekaar drukken dan we gedaan hebben kon niet....de borgpen hebben we extra nog wat dichter bijmekaar gebogen zodat ie nog wat beter blijft zitten. Hopelijk heeft de ruit nu zijn zin en blijft ie zitten hehe.

Ik btw ook niet het idee dat de kogels snel zullen slijten, maar eerder het plastic 'dingetje' waar de kogel invalt.

ik heb nog een (duurdere) optie voor mezelf. De airco laten maken dan hoeft t raam nie meer zo vaak open haha :)

thuur

Citaat van: onnaj op 13-07-2005 13:14:35
Harder in mekaar drukken dan we gedaan hebben kon niet....de borgpen hebben we extra nog wat dichter bijmekaar gebogen zodat ie nog wat beter blijft zitten. Hopelijk heeft de ruit nu zijn zin en blijft ie zitten hehe.

Ik btw ook niet het idee dat de kogels snel zullen slijten, maar eerder het plastic 'dingetje' waar de kogel invalt.

ik heb nog een (duurdere) optie voor mezelf. De airco laten maken dan hoeft t raam nie meer zo vaak open haha :)

Dan moet je eens kijken of je het paneel er wel goed in hebt zitten (is het eruit geweest?). Het paneel met het mechanisme bedoel ik dan. Ik heb het ooit niet goed erin gehad waardoor de kogel steeds eruit vloog. Dat was meteen merkbaar na het 1x omhoog en omlaagdraaien van het raam, en de kogel ging er erg moeilijk in :-X

Na het paneel nogmaals te monteren was het ook weg.

Gr 8)

onnaj

Citeeris het eruit geweest?

Het paneel hebben we beide keren eruit geschroef opdat we er een stuk beter bij konden. Wij hebben deze weer helemaal goed vastgezet en alle schroeven nagelopen of deze vastzitten....

Het paneel viel overigens weinig aan te verstellen past er maar haast op 1 manier in volgens ons, of.....

thuur

Nee, er zit bijvoorbeeld ook een stelschroef voor het parallellisme (haha, leuk woord uit het Duitse werkplaatshandboek), hiermee stel je in in hoeverre de bovenkant van het raam parallel loopt aan de bovenste deurstijl.

Gr 8)

onnaj

De stelschroef hebben we wel ff moeten verzetten in t begin liep t raam er uit, nu loopt ie er aardig mooi in.