Van Ferodo naar Pagid

Gestart door V70R, 14-07-2005 09:55:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70R

Nu mijn remblokken (Ferodo DS2500) en schijven (Brembo) na ongeveer 40.000 km aan vervanging toe zijn, wil ik het een keer gaan proberen met Pagid (type?) blokken. De schijven (Brembo) zullen dit keer worden gegroefd om verglazing van de blokken tegen te gaan. Een tijdje na een bezoekje aan de Nurburgring begonnen m'n remmen een beetje te trillen, maar die heb ik toen weer recht kunnen remmen. Nu eens kijken hoe de Pagid blokken zijn, volgens zeggen zouden die beter moeten blijven remmen als ze warm "heet"  :) worden.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

ed

Schijven recht remmen???? Dat kan echt niet hoor! De schijven trekken krom door de hoge temperaturen. Die trekken daarna niet meer recht hoor.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: ed op 14-07-2005 13:50:06
Schijven recht remmen???? Dat kan echt niet hoor! De schijven trekken krom door de hoge temperaturen. Die trekken daarna niet meer recht hoor.

Als je alleen de topjes raakt dan?

"trillen" kan ook afzetting van remblok materiaal op de schijf zijn, soms zie je wel eens van de vreemde waaier strepen op schijven zitten. Dit kun je er wel weer af remmen.

ed

Citaat van: Johann op 14-07-2005 13:54:09

Als je alleen de topjes raakt dan?

"trillen" kan ook afzetting van remblok materiaal op de schijf zijn, soms zie je wel eens van de vreemde waaier strepen op schijven zitten. Dit kun je er wel weer af remmen.

Dan ben je wel even bezig. Als je al 100.000 km bezig bent om schijven een beetje te laten slijten met normaal remmen zul je met lichtjes remmen de topjes er niet af krijgen hoor.
Met dat laatste ben ik het eens.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

[size=8]100000 km????[/size]

Pffff, ik was blij toen ik 23000 km uit de S60 schijven haalde. Nu met de R schijven zit ik daar al overheen maar nietveel. Ik denk dat 35000 km max is...  ;)

ed

Je begrijpt wat ik bedoel. Heb zelf nog nooit zolang een zelfde auto gehad, dus weet eigenlijk niet hoelang je met schijven doet. Als schijven krom zijn is dat wel een paar tienden, en dat rem je niet zomaar weg.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70R

Als je naar de voorschijven keek zaten er blauwe vlekken op en dat wil zeggen dat ze te heet zijn geworden. Ik heb toen 8-10 keer van 200 naar 80 afgeremd, waarbij ik de pedaal geleidelijk steeds dieper indrukte tot bijna in de ABS. Hierna de remmen goed laten afkoelen door 20 km te rijden op de rijksweg zonder te remmen. Hierna waren de blauwe vlekken op de schijven verdwenen en er zijn geen trillingen meer bij afremmen vanaf hoge snelheden (we zijn hierna nog met de auto Duitsland ingeweest). Ik weet niet hoe krom ze zijn geweest, maar bij mij heeft het in ieder geval geholpen.
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

Rudi

Citaat van: V70R op 14-07-2005 09:55:12
Nu mijn remblokken (Ferodo DS2500) en schijven (Brembo) na ongeveer 40.000 km aan vervanging toe zijn, wil ik het een keer gaan proberen met Pagid (type?) blokken. De schijven (Brembo) zullen dit keer worden gegroefd om verglazing van de blokken tegen te gaan. Een tijdje na een bezoekje aan de Nurburgring begonnen m'n remmen een beetje te trillen, maar die heb ik toen weer recht kunnen remmen. Nu eens kijken hoe de Pagid blokken zijn, volgens zeggen zouden die beter moeten blijven remmen als ze warm "heet"  :) worden.

Die pagid van mij gaan 20.000km mee,verder remmen ze als een anker.
Dr.Go-Fast...

Rudi

heb op reserve nou Ferodo racing DS 2500 blokken,die kerel van ASP kon zogenaamd niet aan Pagid komen?Hoop dat ze goed zijn icm A-P schijven  :-\
Dr.Go-Fast...

Rudi

Update met Ferrodo tot nu toe:remt voor geen meter...nog een paar weken aanzien :-\ toch al zo'n 400km mee gereden,normaal moeten ze dan al lang op scherp staan :(
Dr.Go-Fast...

ed

Bij mij heeft het veel langer geduurt voordat ze een beetje begonnen te bijten. Vond het ook wel erg lang, maar ben er nu erg tevreden over. Heb geen vergelijk met Pagid.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

'al' 400km?   'pas' bedoel je denk ik?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl