startproblemen bij heet weer

Gestart door volvomarcel, 15-07-2005 14:49:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

99fl

Ik heb de zelfde ervaringen. Ik tank dan ook op vakantie met draaiende motor. Volgens mij is het niet de startonderbreker. De problemen doen zich enkel voor bij warm weer én na een lange rit wanneer de motor goed warm is. Brandstofpomp afstellen heb ik vaker gehoord, echter waarom zal deze het dan wel doen als je ca. 20 sec. doorstart? Soort vapourlock oid?? Ik zal de volgende keer mijn brandstofpomp eens laten afstellen en kijken of dit enig effect sorteert.
:-\
maarten

zwaandekulas

Hoe toevallig, heb ik ook altijd bij warm weer of wanneer ik de motor afzet na extreem sportief rijgedrag. Het ding is dan gewoon niet meer te starten. Ik denk dat het probleem niet zo ver te zoeken is. Gewoon de kwaliteit van de diesel, als je vaak de tank bijna geheel leeg rijdt heb je er het meest last van : condensatiewater en lucht.

De oplossing is :  ontwateraar onderaan de brandstoffilter volledig opendraaien (je hoort het zelfs soms broebelen) tot er zuivere diesel uitkomt en terug vast draaien.

Indien er al een glas vloeistof uitgekomen is en hij wil nog niet starten dan misschien effe verder kijken.
Follow the smoke trail