Hoe nauwkeurig is de 850/V70 snelheidsmeter?

Gestart door Rudi, 24-12-2002 23:30:48

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Deze quote komt van een ander forum,

"Wat mij wel opviel was zijn opmerking dat de snelheidsmeter van de Volvo flink afweek (200 km/u op de teller is ongeveer 185 km/u). Derhalve zijn die tellers dus niet geijkt, terwijl ik dacht dat dit wel gebruikelijk was. Ik weet ook niet of mijn snelheid nu met die snelheidsmeter is geconstateerd. De agent had het eerst over 'uitlopen terwijl hij 200 reed', maar toen ik vol hield dat ik (deze keer) zeker niet over de 200 km/u was gegaan vertelde hij dat zijn meter een behoorlijke afwijking had..."

Zo,n afwijking in de meter is toch onmogelijk?
Dr.Go-Fast...

Johann

Is standaard 6 % dacht ik.

Mijn S60 doet 186 volgens het ODB-II systeem als de teller op 200 staat dus de auto weet wel wat de werkelijke snelheid is.
Ik heb 'm naast GPS gehad en daar zat nog geen km verschil in.
Bij de nieuwe Volvo's kun je de banden maat in VADIS in geven en dan zou de teller de juiste snelheid + 6% aangeven.
Je kunt dacht ik verschillende stadia van afwijken ingeven of helemaal geen afwijking.

Rudi

Ik snap ,t nog niet helemaal.Dat zou betekenen dat m,n 300PK een top heeft van 245 werkelijke km?
Dr.Go-Fast...

Johann

Mijn S60 deed met begrenzer op 250 km/h net geen 265 op de teller...
Het is allemaal elctronica tegenwoordig dus hij zal de afwijking wel constant houden vanaf een bepaalde snelheid.

Wie zegt dan dat jij 300 PK heb?  ;D ;)

Mijn oude V70 met alleen chip ging zelfs met 35 graden weer nog dik boven de 260 . de naald tikte dan tegen de dagteller aan.

Rudi

CiteerMijn S60 deed met begrenzer op 250 km/h net geen 265 op de teller...
Het is allemaal elctronica tegenwoordig dus hij zal de afwijking wel constant houden vanaf een bepaalde snelheid.

Wie zegt dan dat jij 300 PK heb?  ;D ;)

Mijn oude V70 met alleen chip ging zelfs met 35 graden weer nog dik boven de 260 . de naald tikte dan tegen de dagteller aan.

Hij wijkt dus iets af,maar geen 15km.Vond ,t ook al vreemd.Tsja ik zal wel iets van 280 hebben,maar 300 klinkt lekkerder ;D
Dr.Go-Fast...

volvoTon

In mijn ex KLPD auto is er ook een afwijking in de teller,dit bleek uit een extra formulier wat in de auto lag bij aankoop.
Op dit formulier stonden de echt km en de km op de teller
Bij 200 op de teller stond op het formulier 192 echte km.
De afwijking van de teller in mijn auto is dus niet zo groot.

volvoTon

Ro

Mijn teller is redelijk nauwkeurig. Eens met
76Km/h op de teller langs een kast gereden (meende te weten dat die specifieke kast op 80 Km/h afgesteld stond.) Keurig een brief uit leeuwarden: 74 Km/h ! (inc afronding naar beneden)

Daarnaast loopt de de schaalverdeling door tot 220 Km/h (US import)  (EU modelen gaan tot 260 toch?) . Meer dan 230  ;D krijg ik niet op de teller.  Klinkt dus redelijk nauwkeurig. Max volgens fabriek is 220Km/h

Jan_D.

Voor mijn 850 R (op nieuwe 17 " pirelli's P zero) geldt: snelheidsmeter geeft hooguit 1km teveel aan bij 100 km/u. Op cruisecontrol blijkt gereden afstand te kloppen maar 100 km op de km paaltjes is 98,5 km op de km teller!
Dit was tussen Toulouse en Bordeaux; zal het nog eens een paar keer ergens anders controleren, maar viel wel op. Of misschien zetten ze in Frankrijk de hectometerpaaltjes wat dichter bj elkaar? Dan lijkt zo'n tolweg natuurlijk wel goedkoper!!  ;D

elmarconi

Opgraving v/d eeuw, kon niet 1-2-3 iets vergelijkbaars vinden, maar de vlag dekt de lading wel denk ik:

Gisternacht even opgelet en de dagteller op de ring Antwerpen op 0.0 gedrukt, dit terwijl de km teller 333000 km aangaf. Had de tijd om een beetje vooruit denken...

Wat schetst mijn verbazing vandaag bij het tanken: dagteller: 265.7, kmteller 333263. dagteller: 265.8, kmteller springt naar 333264 !!! Mijn zorgvuldig geplande actie valt in duigen!

--Edit-- Fotootje:

--Edit--

Ervaar ik een niet-synchroon lopen van dagteller en km-teller?
Voor de goede orde: het is niet de dagteller v/d boardcompu die je met het drukkertje onder het info-knopje reset. Die gebruik ik om de 300km grens op LPG in de gaten te houden...
--
Autogas Inside . . .

thuur

Als je de dagteller op 0.0 drukt terwijl de km-teller op xxx.8 staat.....

Gr :eusa_whistle:

GeertG

Citaat van: elmarconi op 01-08-2009 23:26:28
Opgraving v/d eeuw, kon niet 1-2-3 iets vergelijkbaars vinden, maar de vlag dekt de lading wel denk ik:

Gisternacht even opgelet en de dagteller op de ring Antwerpen op 0.0 gedrukt, dit terwijl de km teller 333000 km aangaf. Had de tijd om een beetje vooruit denken...

Wat schetst mijn verbazing vandaag bij het tanken: dagteller: 265.7, kmteller 333263. dagteller: 265.8, kmteller springt naar 333264 !!! Mijn zorgvuldig geplande actie valt in duigen!

Ervaar ik een niet-synchroon lopen van dagteller en km-teller?
Voor de goede orde: het is niet de dagteller v/d boardcompu die je met het drukkertje onder het info-knopje reset. Die gebruik ik om de 300km grens op LPG in de gaten te houden...

Citaat van: thuur op 02-08-2009 02:49:39

Gr :eusa_whistle:

Voor jou laat, voor mij wellicht vroeg maar............

Dan is er nog steeds een afwijking van 1 km  :eusa_think:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

elmarconi

Citaat van: thuur op 02-08-2009 02:49:39

Inderdaad bij de bij 3333000.8 km de dagteller op 0.0 gedrukt.

Citaat van: GeertG op 02-08-2009 08:08:24
Voor jou laat, voor mij wellicht vroeg maar............

Dan is er nog steeds een afwijking van 1 km  :eusa_think:

Inderdaad!

dagteller: 265.7, kmteller 333263.
dagteller: 265.8, kmteller springt naar 333264

--
Autogas Inside . . .

Henkie P

Nogal nauwkeurig, deze week bericht binnen gekregen van CJIB, kzag die etters te laat, keek op de snelheidsmeter, die gaf ca. 133 km aan, sanctie geeft aan gemeten snelheid 129 km p/u, na correctie 125 km.
Sanctiebedrag 26 Euro waarvan 6 Euro administratiekosten, daar heb ik toch niet om gevraagd of ze mij willen registreren!! :o

Misha

Je kunt hem even laten ijken bij een rollenbank.
Zal zo een plaatje neerzetten
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Hoe zit dat dan als je op de cruise-control rijdt en de snelheid wordt via de GPS weergegeven?
Is de gereden snelheid op de GPS dan de werkelijke snelheid?
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4