Protech lak bescherming?

Gestart door ceesklumper, 16-07-2005 08:39:20

Vorige topic - Volgende topic

ceesklumper

Heeft iemand hier ervaring met het laten aanbrengen van een beschermende laag op de lak door het bedrijf Protech? Ik heb dat een paar jaar geleden laten doen op mijn Mercedes Pagode, maar die staat altijd in de garage als ik er niet mee rijdt. Daarover ben ik super tevreden (nooit in de was te zetten, glanst prachtig, wassen met een beetje shampoo van Protech en warm water is voldoende, vuil hecht niet aan de lak etc etc).

Ik was benieuwd hoe die beschermlaag zich houdt bij een wagen die buiten staat, alvorens te besluiten of ik het op mijn (net niet) nieuwe C70 laat doen.
Cees Klumper
Amsterdam

855-Champagne

Een kennis van mij heeft he laten doen, werkt erg goed voroal tegen vogel poep, en idd je wast alles er zo af.

Ik zou het doen is behoud van de lak van de auto.

ceesklumper

Toevallig net in het nieuwe nummer van het Mercedes Veteranen clubblad een artikeltje hierover gelezen. Kennelijk heeft Akzo (maakt heel veel autolakken) een onderzoek gedaan waaruit bleek dat de lak die met protech was behandeld na 4 jaar gebruik 3% van de glans was verloren, tegen 28% van andere auto's. Kosten ca EU 800 dus dat doe je niet 1-2-3, maar ik denk dat ik er maar voor ga.
Cees Klumper
Amsterdam

Gringo

Beste Cees,

Ik reageer een beetje laat, maar dat komt door mijn vakantie.
Ik heb mijn vorige auto laten behandelen met Protech en het is echt fantastisch. De auto heeft een veel diepere glans, dan zonder de behandeling, en is eenvoudig schoon te maken. Hoe vuil de auto ook is, gewoon alleen afspuiten met een hoge drukspuit en dan met een sponsje, met de bijgeleverde Protech shampoo, de auto reinigen.

Mijn auto stond ook altijd buiten, maar dat was geen probleem.

Het kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Dus ik zou het gewoon doen.

Met vriendelijke groet,
Rob