Luchtslang opengesprongen

Gestart door b0nkolok, 16-07-2005 20:07:14

Vorige topic - Volgende topic

b0nkolok

Eergister even wat dieper het gaspedaal ingedrukt om vlotjes van 50 km/u naar 140 op te trekken. Jammer dus .... een zachte 'pof' voorin en geen turbodruk meer. Bleek de aansluit luchtslang bij de intercooler opengesprongen. Grote scheur in de slang. Ouderdom?
Wel een goed teken dat de turbo nog aardig perst. 1 slang vernieuwen lijkt me nu niet zo slim, de andere slangen zijn even oud, dus die gaan next eraan.
Met tape dichtgemaakt en rustig rijden tot ik de 'reverse' kit van Marc krijg, die ik heb besteld.

Iemand ook eens dit gehad?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

petertje

Ja, heb iets soortgelijks gehad. FF lekker planken en toen pssssssss........
een paar dikke scheeten zwarte rook en toen nix meer, behalve een lambda lampje dan.  :'(
eerste reactie was K*T dat was dan het einde van de turbo maar ff de kap open en hé wat zie ik haar, de stalen buis van de turbo eraf geschoten.  :D
netjes weer vast gezet (met nieuwe slangenklem) en rijden maar weer.
wel ff naar de volvo boer om het lampje  te resetten, dit alles gebeurde toen hij nog niet getuned was en heb het probleem nooit meer gehad ondanks dat hij nu veel meer druk geeft.

Conclusie: KOMT WEER BEST AF!!!!!  ;D

fearless

Ik zou zeggen, mooi setje samco slangen monteren.  ;D

martijn.

Dit heb ik al 3 x gehad.
Al 2 x die naar het gasklephuis binnen 1,5 jaar. ??? ???

M a r c

Citaat van: martijn. op 26-07-2005 22:44:54
Dit heb ik al 3 x gehad.
Al 2 x die naar het gasklephuis binnen 1,5 jaar. ??? ???

Yep, hij scheurt altijd langs de aansluiting van de slang voor de stationaire regeling, slechte kwaliteit want de vorige serie slangen (andere leverancier?) waren wel goed en ook uit één stuk. Daarom heb ik nu inderdaad een setje Samco silicone slangen besteld en dan wel in het zwart.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck

Mogguh mensen

Het gaat ongeveer over het zelfde dus dan maar even in dit topic.

Is er iemand die mij kan vertellen wat de diameter is van de slang tussen turbo en IC pijp? Ik weet dat de IC pijp 60mm is, maar het lijkt dat de compressorzijde van mijn 15G kleiner is. Dit ivm het vervangen van origineel door silicone!

(zoek functie zeker wel geprobeert. Andere optie is eraf sleutelen en meten,..maarja ik weet hoe de kennis is alhier,..dus mensen, ik daag jullie uit  ;)!)

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

mehn

Citaat van: RonnieDuck op 27-06-2006 12:42:47
Is er iemand die mij kan vertellen wat de diameter is van de slang tussen turbo en IC pijp? Ik weet dat de IC pijp 60mm is, maar het lijkt dat de compressorzijde van mijn 15G kleiner is. Dit ivm het vervangen van origineel door silicone!

Heb je daar nu nog steeds geen antwoord op? ;D
Ik weet zeker dat Johann of Marc hier wel antwoord op weet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

RonnieDuck

Geduld is een schone zaak!

M a r c

Aansluiting intercooler naar buis is 60mm. En de aansluiting op de turbo is van 60mm naar 50mm.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RonnieDuck