koelvloeistof

Gestart door Enno, 17-07-2005 16:27:25

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Is het normaal dat het koelvloeistof niveau een ong halve liter daalt over ongeveer 25000 km?

de motor trekt nog goed. Auto heeft 356000 km gereden is een V70 uit 1997. Heb vermoeden dat er wat slangen en klemmen aan vervanging toe zijn.

Wie kan mij advies geven,

P.s. Motor gebruikt geen olie. voeg elke 10000 -15000 km een litertje toe. Is normaal volgens mij.

Enno

JCviggen

Normaal daalt koelvloeistof helemaal niet, maar een halve liter op 25.000 is sowieso erg weinig natuurlijk. Kan aan veel dingen liggen...misschien is de dop van je reservoir niet top meer, ofwel lekt het er af en toe druppel per druppel uit....worst case scenario is de koppakking maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat je zo weinig water verliest en alles verder normaal lijkt
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Enno

Bij het expansievat komt er uit het rubber slangetje koelvloeistof. Dat verklaart ook waarom het wit is daar. Lijkt me dan juist er van uit te gaan dat er een slangetje vervangen mag worden?

LIjkt mij logisch met 356000 km.

Groet,

Enno

Reitse

Afgaande op wat hier staat denk ik dat je de juiste conclusie hebt.
Loop meteen de andere slangen/slangetjes na, die kunnen hetzelfde "probleem" krijgen.

Enno

Ik had al zo'n vermoeden. Dan is het dus niet onverstandig alle slangen van het koelsysteem te vervangen om een spontaan leeg koelsysteem te vermijden. Of heb ik het dan mis?

Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met samco koelslangen?

Ziet er wel leuk uit, en in het kader..ik ben toch mijn v70 aan het opknappen, net nieuwe B6 bilsteins en H&R verenset opgehaald en wordt over een week gemonteerd kan dit er ook nog wel bij toch.

Groet,

Enno

Enno

even bij de garage langs geweest. Volgens hen volstond het om het klemmetje aan te draaien. Als dat niet werkt als nog het slangetje vervangen, maar ze verwachtten het niet.