ABS lampje

Gestart door karinara, 16-07-2005 17:49:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karinara

Hallo
ik heb gisteren die schakelaar boven mijn rempedaal nagekeken en die lijkt mee goed en ook code resset maar vanochtend tijdens starten blijft die abs lampje aan het branden en dan gaat weg en komt weer aan na een klein rijtje rijden en blijft branden....
Ik moet straks op weg ivm.vakantie en ook met caravan ,weet iemand is dat verstandig om door te rijden met die toestand-abs -lamje aan ???????????????

thuur

Het betekent enkel dat de ABS is uitgeschakeld, als je dat in gedachte houdt is er verder geen reden te verzinnen waarom je niet door zou rijden.

Heb je de schakelaar ook doorgemeten en zat de stekker er nog goed op?


Wanneer gaat het lampje aan? Bij het bereiken van 30 km/u, 40 km/u of als je over een drempel rijdt, of als je op het rempedaal trapt, of als je hard remt, .........


Gr 8)

karinara

Hallo
ik heb alleen naar schakelaar gekeken en ik weet niet hoe moet ik doormeten volgens mij zit steker goed en lampje komt branden boven30-40kmpuur en dan blijft maar ik heb ook eerst opgemerkt dat dat is begonnen met veel rijden op niet zo mooie weg met veel gaten en trillingen -makadam .....
Wat is juiste weg om vast te stellen wat is er aan de hand ,zijn ook wiel sensors moeite waarde om na te kijken ,of zit er iets los???

karinara

#18
Hallo
net thuis gekomen na een rijtje en abs begin met branden na 35km/pu. ook codes uitgelezen A3 3-2-4 en 1-2-4 ............???????

karinara

Hallo
wat kan ik zelf doen om dit vast te stellen en event.repareren,waar ligt die achterwiel sensor ,moet ik die kijken of alleen controller?Is verder rijden verstandig en later repareren???

thuur

Yep, controller is de boosdoener. Bij 35 km/u wil de computer de pomp aansturen. Wegens defecte solderingen gaat dit mis en gaat het lampje branden. De codes m.b.t. je achterwielsensor bevestigen dit, omdat aan deze kant van de connector samen met de pomp-connector de meeste mechanische spanning staat.

Dat wordt doorsolderen ;)


Gr 8)

PS @Ludo: Ach, 4 blokkerende 225-ers met 1500 kilo Zweeds staal maakt best indruk hoor: andere mensen hebben ook remmen ;D

Serieus: vroeger had niemand ABS en toen gingen we ook met de caravan, aardappels en pindakaas naar Frankrijk ;)

thuur

Als je remdruk echt niet in orde is krijg je wel een rood lampje te zien ;)

Yep, fire up the Weller 8)


Gr ;D

b0nkolok

Is toch bekend euvel?
ABS control unit ruilen voor gerepareerde bij Marcel v.d. Lans 0655147728
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

thuur

Dat kost je 175 euro ex BTW. Je kunt het ook zelf doen voor een paar eurocent aan tin en een half uurtje werk.

Of je gaat naar de dealer en koopt je een nieuwe unit voor 800 euro :-X


Gr 8)