Ook effe voorstellen

Gestart door MMB, 05-08-2005 13:28:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MMB

Mijn naam is Marc en heb op dit moment geen Volvo maar ben wel op zoek.  ::)

In het verleden wel Volvo (S40, V70 eerste type) gereden maar op een gegeven moment over (moeten) gaan op Lease waarbij Volvo niet op het lijstje stond  :o  Nu heb ik een andere baan waardoor de Leasebak de deur uit moest en ik dus weer zelf mag kiezen  ;D
Kortom ik kan nu langzaam op zoek gaan naar een Volvo. Ik heb altijd een zwak gehad voor de C70 en de V70R.  Keuzes, keuzes.
Ik heb al kort even hier op de site gezocht maar kon nog niet zo heel veel vinden over de C70. Kunnen jullie me helpen aan wat info ?

BVD,
Marc




The Saint

Euh... 't is een coupe...  ;D

Nee, ff zonder gekheid, ik denk dat je toch heel wat kunt vinden over C70. Anders moet je even wat specifieker zijn over wat voor info je zoekt. Wellicht dat 'we' je kunnen helpen.

Welkom op het forum iig.

The Saint, die vindt dat je toch al een leuk Volvo-verleden hebt opgebouwd  :D
No shirt no shoes, no pinball

MMB

De vragen die ik zo in eerste instantie heb, zijn de volgende;

- Kun je achter een C70 / V70R met goed fatsoen een paardentrailer hangen? Volgens de technische gegevens die ik op het net heb opgezocht zou het moeten kunnen maar heeft iemand ervaring hiermee?

- Her en der hier op de site wordt gesproken over hoge tot zeer hoge km's (200k, 300k). Wat zou een acceptabele km stand zijn om mee te beginnen zonder dat je op korte termijn wordt geconfronteerd met hoge kosten ?

- Heeft iemand hier ervaring met het uit bv Duitsland halen van een dergelijke Volvo ?

Alvast bednakt,
Marc

thuur

Hallo Marc en welkom op het forum!

Een paardentrailer? Mijn eenvoudige 850 Estate mag 1600 kilo trekken 8) Gezien het onderstel verwacht ik dezelfde waarden voor de V70 en de C70.. Ik heb wel gelezen dat de achteras van de AWD V70 wel eens moeite heeft met veel en vaak trekken, maar laat dat geen maatstaf voor je zijn! Geen ervaringen helaas, maar wel meegereden met een 960 automaat met ambulance en een 760 erop (kleine 2400 kilo terwijl de 960 maar 1800 kilo mag trekken), je merkt er niets van 8)

-200dkm hoog ??? Je hebt te lang lease gereden ;D Check het 'wie heeft de hoogste km-stand'-topic ;) En hoge kosten: als de onderhoudshistorie bekend is, hoef je weinig te verwachten. En nathuurlijk kun je verwachten dat hier en daar een rubber, kogel of bus versleten is na 2 ton. Daarom is de onderhoudshistorie zo belangrijk. Achterstallig onderhoud komt een keer terug en als je pech hebt 10x zo duur (een simpele motorsteun van 17 en een halve euro die kapot is kan op termijn je uitlaatspruitstuk doen scheuren..). Check het 'aankooptips'-topic.

- Ervaringen zat hier. Even goed gebruik maken van de zoek-functie ;)


Suc6 met je zoektocht!!

Gr 8)

Turbobiker

Welkom Marc en succes met je zoektocht.

En alles dat geldt voor de 850/V70, gaat ook op voor de C70. Simpel ;)
De Tussenpaus

Boom

Citaat van: thuur op 06-08-2005 00:06:56
Een paardentrailer? Mijn eenvoudige 850 Estate mag 1600 kilo trekken 8) Gezien het onderstel verwacht ik dezelfde waarden voor de V70 en de C70.. Ik heb wel gelezen dat de achteras van de AWD V70 wel eens moeite heeft met veel en vaak trekken, maar laat dat geen maatstaf voor je zijn!

Laatst laatst 1 kubieke meter grind achter de R (AWD) gehad en ja dat ging niet zoals anders ;D. Maar dat was ook een kleine 2000 kilo (grind+aanhanger). Maar eenmaal op gang gaat het nog steeds lekker hard 8) (wel voorzichtig gereden uiteraard ;))

Maar in principe mag de V70 1600 kg trekken (geremd uiteraard).
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

thuur

Citaat van: Boom op 06-08-2005 13:57:50
Citaat van: thuur op 06-08-2005 00:06:56
Een paardentrailer? Mijn eenvoudige 850 Estate mag 1600 kilo trekken 8) Gezien het onderstel verwacht ik dezelfde waarden voor de V70 en de C70.. Ik heb wel gelezen dat de achteras van de AWD V70 wel eens moeite heeft met veel en vaak trekken, maar laat dat geen maatstaf voor je zijn!

Laatst laatst 1 kubieke meter grind achter de R (AWD) gehad en ja dat ging niet zoals anders ;D. Maar dat was ook een kleine 2000 kilo (grind+aanhanger). Maar eenmaal op gang gaat het nog steeds lekker hard 8) (wel voorzichtig gereden uiteraard ;))

Maar in principe mag de V70 1600 kg trekken (geremd uiteraard).

Met "moeite" bedoel ik ook op de langere termijn ;)

We hebben toch 2 clubleden die de as cq. kruiskoppeling hebben moeten laten vervangen, zie dit topic.


Gr :-\