Harttransplantatie

Gestart door 850g3, 20-07-2005 13:39:44

Vorige topic - Volgende topic

850g3

Hey mensen,

Na een paar flinke reizen te hebben gemaakt in o.a. Duitsland begin ik me toch een beetje te storen aan het vermogen (gebrek) van de 2.0. Bij hogere snelheden is het geduld hebben...

Nu vroeg ik me af wat of dit uberhaupt goed mogelijk is, wat een groter motorblok kost, bijvoorbeeld een 2.5 20v erin, 2.0 20v zou ook nog een optie zijn. In hoeveel uur is zoiets te doen? Ik wil liever niet een andere auto aanschaffen omdat de rest nog helemaal ok is.

thuur

Zeker is dit mogelijk. De kosten komen ongeveer overeen met het inruilen van je huidige auto op een auto met het gewenste motorblok. Ongeveer want als het tegenzit (lees die draad maar van dat T5 blok in die GLT :-X) kun je wegens een foute kabel of sensor een aantal weken niet rijden....

Suc6!

Gr 8)

b0nkolok

Is te doen mits voorzien van kennis, kunde, inzicht, geduld, munt, en een hulp. Brug en veel speciaal (Volvo-)gereedschap onmisbaar.
Thuur heeft gelijk: inruilen is -ook financieel- een goed alternatief.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

850g3

Hmm ok duidelijk...dan toch maar doorsparen voor een turbo denk... ::)

thuur

Citaat van: 850g3 op 20-07-2005 14:12:44
Hmm ok duidelijk...dan toch maar doorsparen voor een turbo denk... ::)

You're never alone:

Ik ben ook aan het sparen, mijn Phoenix is tenslotte bijna af en ik moet toch wat te doen hebben ;D

Gr 8)

Koot

Een ander blok is technisch allemaal te doen maar Thuur heeft wel gelijk als je kijkt of het rendabel is. Eigenlijk heb je een complete donorauto nodig want naast het blok moet je ook de kabelboom plus computer enz oversleutelen. Misschien hoeft dit bij een 2.5 10 klepper alleen met d ecomputer maar denk het niet. Verkoop hem goed en schaf een andere auto met het blok naar keuze aan. Kom je veel beter mee weg. Er zijn plenty mensen die weinig geven om het gemis aan vermogen van de 2.0 liter en lekker voordelig op gas willen rijden.......................succes ermee

Vulk

S zoeken in Belgiƫ of'r niemand wil ruilen, je weet nooit.