Automaat - Stotend optrekken vanaf stilstand

Gestart door Bazz, 21-07-2005 15:36:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bazz

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat de automaat vanaf stilstand stotend wegrijdt, ook in achteruit, 3 en L. Ook in stilstand in D, 3, L of R geeft hij dit stotend effect en slaat de motor soms bijna af, in N of P nergens last van. Als ik eenmaal aan het rijden ben schakelt de automaat goed en rijdt hij verder prima.
Wat kan het euvel zijn en wat is er aan te doen?

Ik zit nu in het buitenland, graag reactie.
Alvast bedankt voor de moeite.

@®-

Heb je je bakolie al een keer gepeild.

Zo ja, wat is de kleur van de olie en hoe ruikt het (kleur moet een beetje roodachtig zijn en moet zoet ruiken niet verbrand).

@®-

Citaat van: Ludo op 21-07-2005 15:53:35
foutcode(s) uitlezen.
volgens mij een '96-er zal dan laten uitlezen worden (volgens mij al OBD-II)

Keesjan

Citaat van: Armin op 21-07-2005 15:50:34
Heb je je bakolie al een keer gepeild.


Vergeet niet met draaiende motor te peilen! Voor het geval je dat nog niet al wist.
Heb je een foutmelding op je dashboard? Knipperend oranje pijltje?
Weet je zeker dat het de bak is en niet iets met de brandstoftoevoer ofzo?

Bazz

De auto heeft pas een onderhoudsbeurt gehad. Het oliepeil is goed, de olie ruikt maar heel licht verbrand en is bruin-rood van kleur. De motor loopt verder prima, dus brandstoftoevoer lijkt mij niet het probleem. Er zijn geen lampjes op het dashboard gaan branden of knipperen.
Verder lijkt het erop alsof het steeds vaker voorkomt, ook zonder caravan. De auto is van ´96 en heeft 150 dkm gereden.

Ik ben op vakantie en vraag mij af wat het beste is om te doen, ik rijd met een zware caravan.

Keesjan

Jeetje, dat is niet fijn tijdens je vakantie. Heb je niet per ongeluk een lijst met volvo-dealers in de omgeving van je verblijfplaats, in je instructieboekje?
Je hebt kennelijk de beschikking over een pc. Ik zou op google naar een volvo-dealer of garage zoeken in de omgeving en de auto daarheen brengen voor een diagnose.
150d km moet normaliter geen enkel probleem zijn voor een automaat, maar de uitzondering bevestigt de regel...
Ik zou je niet adviseren met de caravan terug te rijden met zo'n bokkige automaat. In technisch opzicht kan ik je helaas niet helpen. Als het peil goed is, de auto een beurt heeft gehad en op snelheid normaal rijdt, weet ik zo 1,2,3, niet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Ik kan eventueel wel helpen met zoeken naar een geschikte dealer/garage als je je verblijfplaats hier vermeldt.
Sterkte !

Keesjan

b0nkolok

Gebeurt dit schokken van stationair af wegrijden? Dan vrees ik valse lucht. Had ik ook nl.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

v8blocky

Ik denk ook valse lucht,of wat ik had,lekke inlaatpakking :'( . Dan loopt ie ff op 4 cil. en dan staat ie te bokken als een gek,maar ff op gang en je merkt er nixs meer van
het is zwart,beige leder,glimt als de hell en loopt weer net niet goed.MIJN VOLVO 850!!!!!