ASN Knipperlicht Module

Gestart door Jort, 21-07-2005 22:32:36

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Hi,

Ik heb een ASN BAS-326 alarm systeem. Vraag me niet waarom deze erin zit, maar dat heeft de vorige eigenaar gedaan. HELAAS.

Maar goed. Ik zit er nu mee en wil er nu iets van maken. Ik heb een knipperlicht module op de kop weten te tikken voor dit Alarm systeem. Daarmee hoop ik mijn knipperlichten te kunnen laten knipperen wanneer ik mijn alarm inschakel.

MAAR, alles aansluiten is geen probleem, tot dat ik bij de kniperlicht draden kom.

Kan iemand mij vertellen waar ik het best de knipperlicht draden kan aftapen om deze module bij te voegen en te kunnen laten functioneren?

Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Bedankt.

Jort.

thuur

Helaas, je kunt niet met een enkele draad van de schakelaar de knipperlichten sturen.

Je kunt 2 relais plaatsen en deze direct op de knipperlichten aansluiten (2 stuks omdat je niet wilt dat beide knippers gaan pinken als je gewoon richting aangeeft).

Of als de draad een minpuls geeft kun je deze IN de schakelaar solderen. In dit schema moet je onderste dikke lijn hebben:

Oftwel deze positie:

Suc6 ;D

Gr 8)

Jort

Bedankt voor je reactie, maar ik geloof dat de BAS-332 daar al op voorbereid is!

Alleen wanneer de Watage boven de 96 Watt is, dan moeten er relais tussen.

Maar weet je dan waar ik het best die draad vandaan kan halen?

Jort.

@®-

Kan je ze niet gewoon bijvoegen op je knipperlicht schakelaar/hendel. Dus je kappen van je stuurkolom eraf halen knipperlicht aan en met een zoeklampje meten welke knippert.
Want wat ik opmaak uit jou verhaal is dat je alarm erin zit en alleen de knipperlichtmodule erbij hebt gehaald. Uit die module hoeveel draden komen daaruit?

Jort

Er komt inderdaad 1 draad voor kniperlichten rechts en 1 draad voor knipperlichten links.
Daarnaast voeding, massa, connectie kabel voor cv module, etc.

Maar volgens mij is alles ook al voorbereid, dus moet ik alleen maar de draden ergens vinden en bij pluggen.

Jort.

@®-

Volgens mij is het het makkelijkst om dus via de knipperlicht hendel de draad op te zoeken voor je linker lampje en je rechter lampje. En de rest gewoon aansluiten hoe het moet en moet het werken. Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar het is het makkelijkst en het zit toch ergens wat je niet kan zien.

thuur

Het probleem in deze is dat onze Volvo's aparte relais gebruiken voor alarmlicht (in de schakelaar geintegreerd) en om de knipperlichten afzonderlijk te bedienen (richting aangeven).

Als je 2 draden hebt die voldoende power kunnen leveren kun je deze heel gemakkelijk direct op de knipperlampen aansluiten. Ik heb het schema helaas nu niet bij de hand, maar het lijkt me sterk dat je zomaar kunt 'aanhaken' in de hendel (Volvo kennende).

Gr 8)

Reitse

Citaat van: thuur op 22-07-2005 10:38:24
Het probleem in deze is dat onze Volvo's aparte relais gebruiken voor alarmlicht (in de schakelaar geintegreerd) en om de knipperlichten afzonderlijk te bedienen (richting aangeven).
Gr 8)
huh? Gaat toch via het relais dat achter de schakelaar zit? Dat is er maar één toch ???

thuur

Citaat van: Reitse op 22-07-2005 10:41:03
Citaat van: thuur op 22-07-2005 10:38:24
Gr 8)
huh? Gaat toch via het relais dat achter de schakelaar zit? Dat is er maar één toch ???

Beide relais' zitten in de alarmlichtschakelaar ;)

De 'truc' die Volvo gebruikt is dat er vanuit je richtingaanwijzerhendel 3 kabels lopen: 2 direct naar de knippers links en rechts, en de 3e komt van het (2e) relais in je alarmlichtschakelaar.

Leuk he, die constructies van The Swedish Chef ;D

Gr 8)