Is de ingang voor de wisselaar ook voor iets anders te gebruiken?

Gestart door ajplas, 21-07-2005 22:41:32

Vorige topic - Volgende topic

ajplas

Ik vroeg me af of de ingang voor de wisselaar aan de achterzijde van een SC-805 ook te gebruiken is als audio-ingang voor bijvoorbeeld een Ipod of DAB radio?

Heeft iemand ervaring?

Bij voorbaat dank.

thuur

Als je weet welke pennen je moet hebben en hoe sterk de signalen zijn kun je er zeker iets anders op aansluiten. Volgens mij is het zelfs een gewone lijn-ingang (0,8-1V). Voor wat betreft de pennen: even zoeken op Google en je vindt zo de pin layout van de meeste wisselaars. Volvo gebruikt Alpine wisselaars, hoewel er nog steeds veel variatie is (hangt vaak sterk samen met het bouwjaar)

Dit is trouwens een goede site met info:
http://www.selfmadehifi.de/kfz-hu.htm

Suc6 ;D

Gr 8)

ajplas

Dank voor je snelle bericht. Ik vraag me alleen af hoe en of de radio merkt dat er iets op aangesloten is. Als je nu op het knopje chgr drukt, komt er de melding no chgr op de display.

Ik moet twee tulpstekkers aansluiten, gewoon links en rechts. Zouden er verloopstukjes zijn?

Ik hoor het wel weer als er tips zijn.

Alvast bedankt.

thuur

Nee, ik weet bijna zeker dat er geen verloopstukjes te koop zijn, die zul je dus zelf moeten maken..

Gr 8)

Peertje

En dat dingetje wat estveldt had gekocht. Blitz nog wat.... wacht ik zoek het even op......

Gevonden: hier
Hé? Geen banner meer?

AnthonyD

Ik ben in het bezit van een HU1205. Hier wil ik een ipod op aansluiten. Nu heb ik het volgende gevonden;
http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726

Ik heb nagevraagd of dit ook past op mijn HU. Volgens de leverancier kan dat en hebben zij terugkoppeling gehad van een duitse klant dat eea past en draait. Zie de link onder HU1205.

Heeft iemand ervaring met deze interface ?
::)

Esveldt

Citaat van: SnakeByte op 22-07-2005 14:00:00
En dat dingetje wat estveldt had gekocht. Blitz nog wat.... wacht ik zoek het even op......

Gevonden: hier

He, wil je wel wat nauwkeuriger met mijn naam omgaan!!! ;D ;D ;D

Maar dat ding werkt wel!

Paul

Peertje

Hé? Geen banner meer?