kan olieverversen nog goedkoper?

Gestart door rudie, 22-07-2005 00:03:25

Vorige topic - Volgende topic

JW

Citaat van: arjenT5R op 01-11-2010 09:37:50
haha
heb alle keerringen al vervangen
en allerlei mogelijk pakking en O-ring werk
denk dat het deze keer de olie koeler slangen zijn  ;D

dat dachten wij ook bij onze t5. rond die buurt was het altijd olietroep. slangen vervangen (vooral omdat ze wat hadden liggen schuren en wat aan het zweten waren), geen verbetering.
Afgelopen weekend een paar van de schroeven bij het oliefilter losgehaald, voorzien van een beetje vloeibare pakking en weer terug. In vadis vond ik ergens dat die schroeven wel eens lekken omdat ze in een oliekanaal uitkomen. Misschien dat dat het is. Ik zal binnenkort eens kijken nadat er een redelijke afstand mee is gereden...

Over de olie, voor ~4 euro per liter kun je al Valvoline Synpower 5w-40 krijgen bij de watersport zaken. Zit dan niet in een mooi Valvoline kannetje, dat niet.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Vulk

De mijne is op 40km ook alweer een halve liter kwijt... :(

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 02-11-2010 09:08:22
Citaat van: -D©©©L- op 02-11-2010 08:32:08
De olie die je eruit doet, is toch ook verbruikt ? Waarom zou je het anders wisselen ?

Nee die is "gebruikt". Als die olie "verbruikt" was de olie weg en hoefde je de olie niet af te laten.

Kijk eens met een half oog naar de topic titel.  ;) ;D

tackle

mijn 10v verbruikt helemaal nix. Af en toe mag ie een keertje uit, met dat leuke opeltje van de overkant. Dan moet ik wel eens bijvullen, verder nooit.  ;)