Olie uit peilstok?

Gestart door Repo, 23-07-2005 19:33:56

Vorige topic - Volgende topic

Repo

Hallo,
Ik ben sinds kort Volvo 850 rijder. En wel een T5 automaat.  ;D
Nu doet zich een raar probleem voor.
Aan de voorkant van het blok lekt er olie. Het komt van boven af. Ik heb het blok schoongemaakt om te kunnen zien waar het vandaan komt.

Het blijkt dus uit de oliepeilstok naar boven te komen en zo omlaag op het blok terecht te komen...
Het is niet zo dat er een druppel op de grond valt ofzo.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn??

Alvast bedankt voor je reactie

animalT5R

kan je carterontluchting/ventilatie zijn.
heb je je peilstok er al een uitgetrokken met een warme motor?kwam er toen rook mee?
dan is het op zeker je cartervent/ontl.
ff de zoek knop gebruiken,staat al een heleboel over vermeld,en anders de technische kant van het forum eens raadplegen.
suc 6
gr johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

RRRRR_Ramon

Waarschijnlijk wordt de olie via je peilstok naar buiten gedrukt omdat er een overdruk is in je carter. Oorzaken hiervoor kunnen zijn:

* een verstopte carterventilatie, carterdampen worden teruggevoerd in de motor om opnieuw verbrand te worden (milieu-eisen)
* een versleten motor, waardoor er verbrandingsgassen langs de zuigers naar je carter lekken

Mogelijke vervolgoorzaken zijn er ook nog. Je krukaskeerring(en) kan hierdoor lek raken.

Reden genoeg om er eens naar te (laten) kijken.

Succes  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

thuur

Of je rubbertje op je peilstok is gewoon uitgedroogd en hard geworden waardoor de stok niet goed meer afdicht....

Gr 8)

Peertje

En stel jezelf even voor in het daarvoor bestemde topic!
(Maak maar vast wat foto's!) ;)
Hé? Geen banner meer?

RRRedrunner

Bij mij hetzelfde, rubbertje vervangen lek weg  :)

groet Gino

Repo

Ik zal eens kijken naar de ontluchting en de peilstok. Die ziet er ook niet al te best meer uit.
Thx voor de reacties

Peter855

Ik heb hetzelfde probleem; niet alleen olie uit de peilstok maar ook olie uit de vuldop en uitlaat. Op de achterruit zit een dikke laag olie!  :o

Bij een locale garage geinformeerd en daar zei men dat waarschijnlijk versleten zuigerveren de oorzaak is.

Ik woon in Frankrijk en er is niet bepaald een Volvo garage om de hoek...

Kan misschien iemand een foto plaatsen waar zich die vlamdover en carterventilatie precies bevindt, dan kan ik het zaakje zelf effe schoonmaken. Baat het niet dan schaad het niet.

Iemand suggesties/verdere info?

Vriendelijk bedankt alvast!