vervangen koppeling

Gestart door Tam, 06-02-2005 21:36:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tam



Hier komt dus een nieuwe koppeling in. Dennis die al een paar leden bediend heeft gaat dat doen. Een flinke ingreep. Spannend!
Ik hou jullie op de hoogte. Mogelijk een optie voor meer roffelaars.

Groet Tam!

Otto

OK Tam hou ons op de hoogte want bij vol gas in 3 gaat ook mijn koppeling slippen1

Gr. Otto
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Tam

Inmiddels mijn bolide opgehaald en uiterst enthousiast. Wat een verschil....
Komend week-end wat kiekjes van het hele proces. Voor meer info een peebeetje. ;)

Luc

Volgens mijn heb je trouwens een vrij zeldzame wagen, vanwege de kleur.
Wat voor motor ligt erin?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Tam

2,5I 5 cilinder 20 kleppen............. 170 pk top van 220 maar dat zal ik nooit rijden. Veel te voorzichtig en zuinig....

Groet.

thuur

Citaat van: Luc op 21-02-2005 04:51:51
Volgens mijn heb je trouwens een vrij zeldzame wagen, vanwege de kleur.
Wat voor motor ligt erin?


Oh ja joh? Is het daarom zo moeilijk een motorkapje op kleur uit te halen?

Weet iemand productieaantallen?


Gr 8)

Tam

Dan nu een paar kiekjes van het vervangen van de koppeling. Ik rij nu een week met het nieuwe spul zo'n 500 km. en ik ben dol enthousiast........





Otto

Juist!

Die staat er weer mooi bij!

Die van mij volgt deze week!:}
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Tam

Succes..... en de groeten aan Dennis!

Pvo

He!

interessant topic. Mijn volvo 850 heeft nu 306.000 km gereden met de 1e koppelingsplaat, die nu echt aan het einde van z'n leven is.

Ik begrijp dat er hier mensen zijn die al eens zo'n koppelingsplaat hebben vervangen. Wat kost het ongeveer? En is er iemand die samen met mij deze klus zou willen doen?

Groeten, Pieter
(pieter.vanommeren@cd-uitleen.nl)

italia

#10
@ Pvo, zou je jezelf eerst ff kunnen voorstellen in het daarvoor bedoelde topic?

Maar idd, De mijne heeft het na 290 dùzend ook opgegeven.

Zie net dat topic all wat ouder is,

iemand een werkbeschrijving voor me? Ga dan binnenkort ook los.

Pvo

Voorstellen zal ik eventjes doen vanavond.

Koppeling ga ik binnenkort laten vervangen. Zelf doen vind ik een te grote klus, te weinig tijd, en te veel risico. Mooi laten doen dus..

denkweb

Kosten liggen (bij een beetje Bovag garage) tussen de 600 en 1000 euro,
Bij de Volvodealer begint het bij 1000 euro in de regel.

Prijs is ook mede afhankelijk van het type auto.

Altijd set (kopp. plaat + drukgroep) vervangen. En als je een zwetende krukaskeerring hebt is het wellicht gewenst om eea gelijktijdig onder handen te nemen, immers, bij de demontage ben je al halverwege!

animalT5R

ik heb het geluk dat de platen(waarschijnlijk eerste set) de bak hebben overleefd,de abk het helaas niet.
volgende week word de bak vervangen,en aangezien alles dat toch open ligt,ook maar gelijk koppelingsplaat,drukgroep en druklager.
Tevens word ook gelijk de achterste keerring vervangen.

johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Erik_M.

Citaat van: Luc op 21-02-2005 04:51:51
Volgens mijn heb je trouwens een vrij zeldzame wagen, vanwege de kleur.
Wat voor motor ligt erin?

'k heb precies zo'n 850 GLT 20V gehad, zelfde kleur, zelfde velgen een achterspoiler. De mijne had echter in het linker achterscherm de LPG vulopening.  Toen ik 'm net had zo'n 4 jaar geleden spotte ik in een straal van nog geen km. nog 4 Onyx Green estate's.  2 GLTtjes 1e type en 2 T5's.  Van de 5 Estate's zijn er inmidels 2 weg, 1x eerste type en de mijne.

gRoet
eRik