handrem (hoeveel remvoeringen)

Gestart door Keesjan, 24-07-2005 00:03:30

Vorige topic - Volgende topic

Keesjan

Mijn handremwerking was ondermaats en is bij de grote beurt gerepareerd. Ik zag dat er vier stuks remvoeringen á E35 op de factuur stonden. Hebben 850/X70's inderdaad vier stuks remvoeringen? Ik dacht dat een set (voor beide wielen) uit twee stuks bestond.

Keesjan

thuur

Het zijn (bijna) halve maantjes per stuk. 2 Aan ieder kant, dat klopt. Forse prijs 70 euro per kant, maar het is wel origineel Volvo ;)

Trouwens, de meeste handremmen bestaan uit 4 voeringen.

Aftermarket is het trouwens niet heel erg veel voordeliger zie ik hier.

Gr 8)

Keesjan

Bedankt Thuur,

Weet jij ook meteen de prijs  :o

Keesjan

Ton

CiteerAftermarket is het trouwens niet heel erg veel voordeliger zie ik hier.

Gewoon kijken op http://www.estateservices.nl/ daar kosten ze € 19,50 en als je lid bent van de volvo 850 club krijg je nog 10% korting (5% korting op orginele volvo onderdelen), komen dan nog wel een paar euro bij aan verzendkosten je kan vooruit betalen of onder rembours bestellen.
Het vervangen is wel zelf te doen maar je kunt het beste met 2 man zijn, en trek er maar een uurtje of 2-3 voor uit voor beide kanten.

Keesjan

Op de faktuur staat 1,5 uur á E40,- voor het vervangen van de bovenste motorsteun & vervangen handremvoeringen (beide wielen).
Dan heeft de beste man dus nog aardig doorgewerkt als ik het goed begrijp?
Ach, in ieder geval is de auto weer eens helemaal door de mangel gehaald en is ie van airco t/m automaat weer tiptop.
Zo'n volvo kost wat maar dan heb je ook wat.
Weet je wat het ook is; je wordt er ineens tijdens een grote beurt incl. apk mee geconfronteerd en dan sta je voor een voldongen feit. Die man kent mij ook en weet dat m'n volvo in perfekte conditie moet zijn. Dan gaan er gewoon nieuwe voeringen in. Als ik het vantevoren had geweten had ik er misschien zelf wat tijd in gestoken en de onderdelen besteld.
Maar de pest is, dat ik die handrem nooit gebruik. Dus ik wist niet dat het stuk was. Ik zet hem altijd in "P" weg, en dat voldoet prima.
Ik heb overigens de link wel bij m'n favorieten gezet Ton.  ;)

Keesjan

thuur

Ik heb de handremmen ook onder handen moeten nemen omdat ik hem bijna nooit gebruik... Blijkbaar is regelmatig gebruik soms toch beter dan ontzien ;)

Volgens mij heeft die goede man inderdaad flink doorgepeest :o Toevallig beide klusjes laatst gedaan, maar dat was mij never nooit niet gelukt in die tijd.... Chapeau! 8)

Gr ;)

Wauter

Motorsteun is met het juiste speciaalgereedschap en enige handigheid in 10 min gefikst. Maar voor die achterremmen heb je de rest van die 1,5 uur wel nodig.

850Tim

Ik heb toevallig gisteravond de remschoenen vervangen, de voering lag onderin de trommels, te heet geworden dan laat de lijm los en werkt de handrem niet meer, althans niet voldoende  ;).
Leuk klusje touwens ;D. Handrem werkt weer super.
Prijs voor een set (4 stuks) remschoenen......35,50 bruto - 40% korting.
Scheelt toch een hoop.....
Het was trouwens het enige punt waar die op werd afgekeurd ;D
O ja, de keurmeester kon de derde gordel achterin niet vinden.............. zat verstopt achter de kinderstoel 8)
Simply the best.......

Peth©oni

Citaat van: Tim op 05-08-2005 19:13:28
Ik heb toevallig gisteravond de remschoenen vervangen, de voering lag onderin de trommels, te heet geworden dan laat de lijm los en werkt de handrem niet meer, althans niet voldoende  ;).
Leuk klusje touwens ;D. Handrem werkt weer super.
Prijs voor een set (4 stuks) remschoenen......35,50 bruto - 40% korting.
Scheelt toch een hoop.....

goh da heb ik ook, een setje gehaald en mega korting !!!!

Keesjan

nog even een update omtrent bovenstaande;

Ik zat onlangs te telebankieren en las de faktuur van de grote beurt nog eens door. Ik heb natuurlijk de reakties van anderen gelezen met daarin prijzen voor setjes remschoenen.
Ik dacht; ik kan me niet voorstellen dat ik zoveel moet betalen voor die krengen. Dus..telefoon gepakt en eens uitleg gevraagd. Bleek dat er een foutje gemaakt was en in plaats van 1 setje, vier stuks setjes op de faktuur gezet waren.
Dus after all blijk ik nu E35,- ex btw voor een set van vier stuks te moeten betalen. Scheelt nogal wat en ik moet zeggen, het telebankiert een stuk lekkerder ;)
Enne...het blijft natuurlijk origineel Volvo, dat dan weer wel...