XC70 importeren uit Zweden

Gestart door Storm, 26-07-2005 17:16:24

Vorige topic - Volgende topic

Storm

Beste roffelaars,

Heeft iemand ervaring met het importeren van Volvo's uit Zweden?

Ik heb al het veel gelezen over importeren uit het buitenland en de grote 'adders' zijn mij inmiddels bekend (BPM afdracht, transport, RDW- kosten), maar er zijn nog een aantal kleine onduidelijkheden:

- Kan de RDW de auto afkeuren omdat NL andere eisen aan de auto stelt dan SE?
- Hoe wordt de nieuwprijs precies bepaald? De uitvoeringen in het buitenland zijn immers anders? Wordt elke accesoire dan apart meegenomen?
- Bestaat er zoiets als Europese garantie bij Volvo?
- Bestaat er vanuit Zweden de mogelijkheid op een tijdelijk kenteken de auto zal naar NL te rijden?
- Kan het Zweedse alarm in NL gecertificeerd worden?

Zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie? Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast!!!
Storm

PS Duitsland is natuurlijk ook een optie maar het aanbod van XCs is daar vrij beperkt.

@®-

Het RDW kan een auto afkeuren  als deze niet aan de eisen voldoet voor de type goedkeuring van nederland (maar volgens mij zal Zweden t.o.v. Nederalnd niet echt verschillen.
Nieuwwaarden wordt bepaald door leeftijd van de auto met overeenkomstig model wat in nederland gevoerd werdt op moment van datum eerste afgifte.
In nederalnd kan je een 7-daags kenteken krijgen voor het exporteren, maar hoe dat zit in zeden weet ik niet.
Als je je auto aanbiedt bij een SCM goedgekeurd station kan deze je alarm keuren en certificeren.

reneetje

Is het rendabel om een auto uit Zweden te halen?
Ik heb geen idee wat de prijzen daar zijn.
Heeft er iemand het www adres van de Zweedse Marktplaats/speurders toevallig?
Wel geinig om eens te zien wat de prijzen daar doen, daar de prijzen in Nederland stevig onder druk staan.

Rene ???

Keesjan

Ik kan me wel een Zweedse Nederlander herinneren die een S/V70 in Nederland kocht en exporteerde naar Zweden omdat de S/V70's daar veel duurder waren/zijn.
Zou het dan wel rendabel zijn om vanuit Zweden te exporteren naar Nederland vraag ik me af?

JCviggen

Als je er een wil importeren kan je beter naar Duitsland kijken, Zweden is veel duurder zoals reeds gezegd
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

denkweb

of exporteren naar Duitsland en dan pas naar NL als de regeltjes te scherp zijn hiero...

Storm

Bedankt voor de reacties tot zover.

Zweden is wat sommige auto's betreft goedkoper, bovendien is het aanbod XCs veel groter. In het Noorden van Zweden heb je ook nog "pekelvrije" auto's.

Voor gebruikte Volvo's zoek naar "begagnade bilar" op google of kijk op www.bytbil.com of www.volvocars.se.

thuur

Sinds 1989 verzinkt Volvo de gehele carosserie (alle series), over pekel zou ik me niet te veel zorgen maken. Schades laten repareren en normaal onderhoud lijken me veel belangrijker (niet alleen voor het pekelmonster) ;)

Gr 8)

hanszelf

Citaat van: Armin op 26-07-2005 17:26:19
Het RDW kan een auto afkeuren  als deze niet aan de eisen voldoet voor de type goedkeuring van nederland
Volgens mij bestaat er inmiddels zoiets als een "conformiteits-verklaring": als je auto in een ander EU-land is goedgekeurd mag-ie ook in NL de weg op.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

@®-

Citaat van: hanszelf op 30-07-2005 01:06:07
Het RDW kan een auto afkeuren  als deze niet aan de eisen voldoet voor de type goedkeuring van nederland
Volgens mij bestaat er inmiddels zoiets als een "conformiteits-verklaring": als je auto in een ander EU-land is goedgekeurd mag-ie ook in NL de weg op.

Hans
Daarom schreef ik er ook bij dat de eisen van nederland t.o.v. zweden volgens mij niet zoveel zal verschillen.
Koop je een auto in Amerika krijg je 'm in ieder geval niet zonder aanpassingen naar nederland.

denkweb

Citaat van: hanszelf op 30-07-2005 01:06:07

Hans

EU land ja...

25% btw in Zweden trouwens...  >:(

hanszelf

EU- of EVA-land om precies te zijn (dus bijvoorbeeld Zwitserland valt daar ook onder). Maar ik denk inderdaad dat je met 25% BTW je auto beter niet in Zweden kunt halen, ook omdat de BPM volgens mij over het bedrag inclusief BTW wordt berekend.

Ik meen me trouwens te herinneren dat ik ooit eens een site heb gezien waarop stond welke auto je het beste in welk land kunt kopen, maar ik kan hem niet meer vinden :(

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Joris_Scholte

Citaat van: hanszelf op 30-07-2005 23:47:31
EU- of EVA-land om precies te zijn (dus bijvoorbeeld Zwitserland valt daar ook onder). Maar ik denk inderdaad dat je met 25% BTW je auto beter niet in Zweden kunt halen, ook omdat de BPM volgens mij over het bedrag inclusief BTW wordt berekend.

BPM wordt berekend over de netto catalogusprijs.